Az e-jegyrendszer problémáiról a sajtó is ír hónapok óta, Tarlós István pedig stábunknak is azt állította, nem tudott arról, hogy a fejlesztés ennyire rosszul áll.
A BKK november 21-én, tulajdonképpen titokban mondta fel a szerződést a rendszert kiépíteni képtelen céggel úgy, hogy
a kivitelezőknek már 6,3 milliárd forintot kifizettek.
Tarlós István pénteken „kivitelezési bonyodalmakra” hivatkozva kezdeményezte Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatójának felmentését, az Indexnek pedig azt mondta,
nem érte veszteség Budapestet, pénz nem veszett el.
Csak az a több mint hatmilliárd, amit már előre kifizettek egy olyan cégnek, amely korábban még nem foglalkozott hasonló projekttel.
„A BKK olyan hitelszerződést kötött az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal (EBRD), amelynek értelmében a törlesztést és a kamatfizetést már akkor meg kellett kezdeni, amikor az e-jegyrendszer még nem termelt bevételt.„
– nyilatkozta a Republikon Intézet várospolitikai szakértője a Zoom.hu-nak.
Király Dávid szerint a fővárosnak és a BKK-nak kötelessége lett volna tájékoztati a budapesti lakosokat arról, hogy a hármas metró felújítása után a legnagyobb,
40 milliárd forintos fővárosi nagyberuházás elbukott.
„A városvezetés azt állítja, hogy a fővárost nem érte kár, miközben több mint egy éve fizetünk egy olyan hitelt, amiért cserébe nem kaptunk semmit.”
A BKK hetente jelent a fővárosnak, a fővárosi közgyűlés egyik bizottságának november 7-i meghallgatásán pedig maga Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató, Tarlós István bizalmasa jelentette ki, hogy közel van a szerződésbontás. – jegyezte meg a szakértő.
Király hangsúlyozta, ha a városvezetés mégis igazat mond, és nem tudott az e-jegyrendszer problémáiról, akkor a városházán olyan komoly személyügyi válság van, amely a BKK vezérigazgatójának rég megkésett menesztésével és az egyik főpolgármester-helyettes jogköreinek csökkentésével már nem orvosolható.