Állítsuk meg Brüsszelt! – jelent meg egy egész oldalon a kormányzati szlogen a Népszavában. Az újság szerkesztőségi jegyzetben magyarázza az állami hirdetést.
A világ egyik legrégebbi baloldali lapjában ma egész oldalon jelent meg az aktuális „nemzeti konzultáció” szlogenje, a hangulatkeltő Állítsuk meg Brüsszelt!, aminek a jelenlétét Hargitai Miklós szerkesztő – egyúttal a Magyar Újságírók Szövetségének az elnöke – a következőképpen magyarázza meg:
„Azért az újságoldalért, amit a kormány kifizet, övé a felelősség, az összes többiért viszont továbbra is a miénk: a konzultációs propagandakampány alatt a szabad újságírás zavartalanul üzemel.”
A szerkesztőségi jegyzet egyébként finoman elhatárolódik a Népszava a tulajdonosától, Puch László volt MSZP-s pénztárnoktól is, emlékeztetve, hogy bár nem ez a lényeg, a hirdetési politika a törvény szerint nem szerkesztőségi, hanem tulajdonosi kompetencia.
„A lényeg ott van, hogy a magyar sajtó egy része a kormányzati reklámokért cserébe rég feladta az elveit és a tisztességét, a másik felét pedig megpróbálja kivéreztetni vagy megvásárolni a hatalom” – jegyzi meg a Konzultáljon kezelőorvosával címet viselő írás.
Ami Puchot illeti, ő tavaly decemberben jelentette be, hogy megvette – ahogy fogalmazott „megmentette” – a Népszavát, nem sokkal később pedig a 80 milliót érő családi jachtja mellett futotta arra is, hogy 110 millió forinttal megemelje a Népszava kiadójának, a XXI. Századi Média Kft.-nek a törzstőkéjét. Nem sokkal utána már szárnyra keltek hírek arról, hogy
egy mocskosnak tűnő Fidesz-MSZP háttéralku nyomán
a lapban állami hirdetések is fel fognak tűnni. Ezt januárban mi is megírtuk.
Az állami hirdetések megjelenésének a feltétele állítólag csak az volt, hogy Németh Péter maradjon a főszerkesztő – annak ellenére, hogy februárban a politikai okokból bezárt Népszabadság több mint egytucatnyi korábbi újságírója a lapnál helyezkedett el.