A Magyar Közút megmagyarázta, miért került kilométerenként 500 millió forintba a Lázár János kastélyához vezető út felújítása.
A Tisza és a Maros vízgyűjtő területén halad át 4413-as út, aminek felújítási költsége kilométerenként 500 millió forintba került. A Magyar Közút szerint amiatt volt ilyen drága, mert amikor talajvíz éri az aszfaltot, akkor tágul, amikor pedig szárazság van, akkor zsugorodik.
„Ennek kezelése, megelőzése érdekében, hogy minél többet bírjon az új útszerkezet a helyszínen a technológusok által előírt hidraulikus kötőanyaggal történő (meszes és cementes) talajstabilizálás történt. Ennek elvégzéséhez az egész meglévő pályaszerkezet elbontása volt szükséges, hogy megfelelő állékonyságú új alap és új kötő- és kopóréteg építése megtörténhessen”
– közölte a cég a hvg.hu-val szerdán.
Az atlatszo.hu hétfőn írta meg, hogy
„egy utat sem újítottak fel olyan alaposan, mint a Lázár János kastélyához vezetőt”.
Az állami vállalat több ponton is cáfolni próbálta a portál cikkét.
Kapcsolódó: Kirobbanó nyereséget zsebelt be Lázár János luxuskastélyos cége (+videó)
Semmit sem sikerült a Magyar Közútnak cáfolni
Szerintük a felújított 4413-as út nem is a kastélyhoz vezet, mert oda közvetlenül a 4454-esen lehet eljutni. Utóbbin pedig semmilyen felújítás nem történt. Arról hallgattak, hogy a 4454-es utat a 4413-ról lehet elérni.
Emellett azzal védekeztek, hogy volt
két olyan másik útszakasz, ami ennél is drágább volt.
„Ráadásul ez egyben a Nagyfai Országos Büntetés-végrehajtási Intézethez vezető bekötőút is, márpedig a büntetés-végrehajtás járművei is károsodtak ezen a szakaszon, úgyhogy a Belügyminisztérium kérte a felújítást”
– szólt a végső „cáfolat”.
Azt csöndben tesszük csak hozzá, hogy van még Magyarországon jópár út, ahol „a büntetés-végrehajtás járművei is károsodtak”, mégsem újították fel ezeket.