2024-ben a legnagyobb késést a MÁV a Keleti pályaudvarról Zürichbe tartó járata „érte el”. 9 és fél óra alatt jutott el az osztrák határig.
A tavalyi évben a Budapest–Záhony vasútvonal volt a legproblémásabb. Ugyanakkor a legnagyobb késést nem ez, hanem a Győrbe vezető vonal produkálta – derült ki a hvg.hu összegzéséből.
A Keleti pályaudvarról Zürichbe induló EuroNight egy márciusi vonata
9 és fél óra alatt jutott el az osztrák határig,
ezzel elnyerte 2024-ben a nem éppen dicső legnagyobb késés címét.
A szerelvény 20:40-kor indult a Keletiből, de miután letört az áramszedője, kénytelen volt már rögtön több mint két órát várni. A vonat ugyan elérte Győrt, de a késés miatt belecsúszott egy előre tervezett osztrák karbantartási munkába. Ezért először hajnali 3-kor engedték csak tovább Hegyeshalomig, majd a határnál még reggel 6-ig, a munkálatok végéig volt kénytelen várakozni.
A győri fővonalon rengeteg hiba volt tavaly, ami azért is meglepő,
mert 2023-ban újították fel ezt a szakaszt.
Ennek ellenére azóta több hibapont volt ezen a vonalon, mint a felújítás előtt.
A MÁV 2024-ben összesen 2924,5 hibapontot kapott, ami 120-szal több, mint amennyit 2023-ban elszenvedett. A záhonyi fővonal tavaly összesen 251 hibapontot gyűjtött, a győri 230-at.
Kapcsolódó:
FRISS: Lázár János rendkívüli bejelentéseket tett a közlekedésről (+videó)