Valószínűleg egy törött váltó okozta a brutális balesetet.
Úgy tűnik, egy elromlott váltó okozhatta a vasárnap esti vonatkisiklást a Keleti pályaudvar előtti bevezető vágányszakaszon – tudta meg a hang.hu.
Brutális baleset: 24 óra alatt sem állt helyre a közlekedés
„Az egyik váltó megnyílt a Claudiopolis IC alatt, a mozdony után érkező szerelvények pedig kiléptek a vágányútról. Ez lehet anyagfáradás, vagy más műszaki hiba miatt is, az emberi mulasztást nem tartom valószínűnek”
– mondta el a portálnak Apavári József, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének (MOSZ) alelnöke.
A baleset akkora csapást mért a Keletire, hogy azt a MÁV hétfő délutánig sem tudta orvosolni.
A forgalmat jelenleg Rákos vasútállomásra terelik. Azt a megállót azonban nem egy főpályaudvar forgalmára tervezték, ami óriási tumultussal jár.
A csodának köszönhető, hogy nem lett nagyobb baj
A vonat kisiklásának súlyosabb következményei is lehettek volna: a Miskolcról érkező Tokaj Intercity méterekre állt meg a pályáról lefutó vasúti kocsik mögött.
„A szerencsén is múlt, hogy nem lett komolyabb baleset”
– fogalmazott Király Bence, a Közlekedő Tömeg szakártője a portálnak.
A vágányrendszer teljesen elavult
A pályaudvarok előtti vágányhálózat annyira elavult, hogy a vonatok csak csökkentett sebességgel kelhetnek át a váltókon.
Baleset esetén azonban az állomás biztosítóberendezése azonnal jelet küld a mozdonyon található, úgynevezett „vonatbefolyásoló rendszernek”, és az le is állítja a túlfutó vonatot.
Nemrég neveztek ki új igazgatót a MÁV élére
Beszámoltunk arról, hogy Pafféri Zoltán a helyszínen tartott hétfői sajtótájékoztatón közölte: a balesetben senki nem sérült meg, jelenleg tart a baleseti elhárítás. Utána mérik fel a károkat, majd állapítják meg a baleset okát, ezt követően adják át a forgalomnak a pályaudvart.
A – Pafféri szavai szerint – gyors baleseti elhárítás annak köszönhető, hogy daru helyett emelőkkel tették vissza a kocsikat a sínre, így nem kellett megbontani a pálya fölötti felsővezeték-rendszert.
A MÁV vezérigazgatója hétfői sajtótájékoztatóján elismerte: egy váltó alkatrésze tört el.
A Tokaji IC vezetőjének gyors vészfékezésén is múlt, hogy nem történt ütközés.
Azt még nem tudják, hogy a törés a baleset okozója vagy inkább következménye volt. A vizsgálat még tart,
a vasúti közlekedés kedd délelőtt állhat helyre a Keletiben.
Haldoklik a MÁV rendszere
A sorozatos műszaki leállások, meghibásodások a MÁV mindennapjainak részei. Arra a kérdésre, hogy mit kellene azonnal javítani, a MOSZ alelnöke azt felelte:
„a MÁV-nál nincs olyan, hogy azonnali közbelépés – itt mindent fel kell újítani. Ötvenéves mozdonyaink, személyvagonjaink vannak, amelyekbe már csak a koruk miatt sem szereltek eleve klímát, régóta cserére szoruló a sínállományunk. Mindezt tervszerűen, sok év és sok milliárd forint ráfordításával lehet csak lecserélni.”
Apavári József szerint jól ugyan jól hangzik a Lázár János által bejelentett akcióterv. A szép ígéretek helyett azonban forrás kell – amit eddig nem biztosított az állam –, valamint hosszú távon megtartott cégvezetés. Az ugyanis nem koncepció, hogy a nagyobb botrányok után néhány évente kirúgják a teljes vezérkart – tette hozzá.