Kiderült: Ezért siklott ki a Keleti pályaudvarnál vasárnap egy vonat

Valószínűleg egy törött váltó okozta a brutális balesetet.

Úgy tűnik, egy elromlott váltó okozhatta a vasárnap esti vonatkisiklást a Keleti pályaudvar előtti bevezető vágányszakaszon – tudta meg a hang.hu.

Brutális baleset: 24 óra alatt sem állt helyre a közlekedés

„Az egyik váltó megnyílt a Claudiopolis IC alatt, a mozdony után érkező szerelvények pedig kiléptek a vágányútról. Ez lehet anyagfáradás, vagy más műszaki hiba miatt is, az emberi mulasztást nem tartom valószínűnek”

– mondta el a portálnak Apavári József, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének (MOSZ) alelnöke.

A baleset akkora csapást mért a Keletire, hogy azt a MÁV hétfő délutánig sem tudta orvosolni.

A forgalmat jelenleg Rákos vasútállomásra terelik. Azt a megállót azonban nem egy főpályaudvar forgalmára tervezték, ami óriási tumultussal jár.

A csodának köszönhető, hogy nem lett nagyobb baj

A vonat kisiklásának súlyosabb következményei is lehettek volna: a Miskolcról érkező Tokaj Intercity méterekre állt meg a pályáról lefutó vasúti kocsik mögött.

„A szerencsén is múlt, hogy nem lett komolyabb baleset”

– fogalmazott Király Bence, a Közlekedő Tömeg szakártője a portálnak.

A vágányrendszer teljesen elavult

A pályaudvarok előtti vágányhálózat annyira elavult, hogy a vonatok csak csökkentett sebességgel kelhetnek át a váltókon.

Baleset esetén azonban az állomás biztosítóberendezése azonnal jelet küld a mozdonyon található, úgynevezett „vonatbefolyásoló rendszernek”, és az le is állítja a túlfutó vonatot.

Nemrég neveztek ki új igazgatót a MÁV élére

Beszámoltunk arról, hogy Pafféri Zoltán a helyszínen tartott hétfői sajtótájékoztatón közölte: a balesetben senki nem sérült meg, jelenleg tart a baleseti elhárítás. Utána mérik fel a károkat, majd állapítják meg a baleset okát, ezt követően adják át a forgalomnak a pályaudvart.

A – Pafféri szavai szerint – gyors baleseti elhárítás annak köszönhető, hogy daru helyett emelőkkel tették vissza a kocsikat a sínre, így nem kellett megbontani a pálya fölötti felsővezeték-rendszert.

A MÁV vezérigazgatója hétfői sajtótájékoztatóján elismerte: egy váltó alkatrésze tört el.

A Tokaji IC vezetőjének gyors vészfékezésén is múlt, hogy nem történt ütközés.

Azt még nem tudják, hogy a törés a baleset okozója vagy inkább következménye volt. A vizsgálat még tart,

a vasúti közlekedés kedd délelőtt állhat helyre a Keletiben.

Haldoklik a MÁV rendszere

A sorozatos műszaki leállások, meghibásodások a MÁV mindennapjainak részei. Arra a kérdésre, hogy mit kellene azonnal javítani, a MOSZ alelnöke azt felelte:

„a MÁV-nál nincs olyan, hogy azonnali közbelépés – itt mindent fel kell újítani. Ötvenéves mozdonyaink, személyvagonjaink vannak, amelyekbe már csak a koruk miatt sem szereltek eleve klímát, régóta cserére szoruló a sínállományunk. Mindezt tervszerűen, sok év és sok milliárd forint ráfordításával lehet csak lecserélni.”

Apavári József szerint jól ugyan jól hangzik a Lázár János által bejelentett akcióterv. A szép ígéretek helyett azonban forrás kell – amit eddig nem biztosított az állam –, valamint hosszú távon megtartott cégvezetés. Az ugyanis nem koncepció, hogy a nagyobb botrányok után néhány évente kirúgják a teljes vezérkart – tette hozzá.

Valódi Hírek