Jelentősen csökkentek a Netflix előfizetői.
Mit tud tenni a Netflix, ha csökken az előfizetők száma?
Új növekedési stratégia után kell néznie a streaming-óriásnak, mert nem akarnak jönni az új előfizetők.
A Netflix az elmúlt másfél évben egyre több új előfizetőt vesztett, azaz nagyon lassan bővül az előfizetői köre. Ehhez nagyban hozzájárulhat, hogy streaming-piacon igen sok kisebb, új szolgáltató jelent meg az elmúlt években, amelyek közül sokan olcsóbbak is.
A Netflix az utóbbi időben megpróbálta megakadályozni azt is, hogy az előfizetők megosszák jelszavukat a nem-előfizető barátaikkal, ismerőseikkel: mindez nem tett jót a cég megítélésének a fogyasztók körében. A befektetők azonban azt várnák, hogy a cég új hirdetési stratégiája megoldja majd a csökkenő bevételek problémáját.
Elemzői becslések szerint a streaming-óriás valószínűleg 4 millió előfizetőt vonzott magához a júliustól szeptemberig tartó időszakban, ez a szám azonban jóval alacsonyabb, mint amilyennek lennie kéne.
A Nielsen adatai szerint a Netflix saját gyártású filmjei, mint például az A baleset és az A tökéletes pár voltak a legtöbbet streamelt filmek az Egyesült Államokban az utolsó negyedévben; ennek ellenére sok saját gyártású tartalom nem igazán felel meg a fogyasztók elvárásainak, és ezek elég hamar el is tűnnek a süllyesztőben.
Furcsa „megoldást” találtak a kihívásokra?
Egyelőre a vállalatnak nincsen jobb megoldása a csökkenő számú új előfizetők problémájának megoldására, minthogy nem számol be róluk a jövőben a befektetőknek. A cég azt tervezi ugyanis, hogy a befektetőinek inkább más adatokat bocsát a rendelkezésére, amellyel a sikerességet mérik, nevezetesen a bevétel- és az árrésnövekedést.
Egyes elemzők szerint viszont a vállalatnak emelnie kellene az árakat, és több hirdetésmentes előfizetési csomagot kellene megszüntetnie, hogy az előfizetők inkább a reklámokat is mutató csomagokat válasszák, mert ezek általában több bevételt hoznak felhasználónként a cégnek.
A Netflix tavaly júliusban közölte, hogy megszünteti a havi 9,99 dolláros, reklám nélküli alapcsomagot az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban az új felhasználók számára, majd fokozatosan megszünteti ezt a meglévő előfizetők számára is.
A Netflix havi 6,99 dollárt kér az Egyesült Államokban a hirdetéseket mutató előfizetésért, míg a reklámok nélküli alapcsomag ára havi 15,49 dollár.
(reuters.com nyomán)