Döntött az EU: vámot vetnek ki a kínai elektromos autókra.
Óriási csapás az európai gazdaságra és a németországi autóiparra nézve, hogy az Európai Bizottság hamarosan kiegészítő vámot vet ki a Kínából érkező elektromos járművekre – írta Orbán Viktor az X-en.
Szerinte hatalmas csapás a kínai elektromos autókra kivetett vám
A szombaton délután angol nyelven közzétett posztban azt is írta, hogy Németország és az európai ipar már nem képes meggyőzni a bizottságot, hogy hozzon ésszerű döntéseket.
„De akkor ki képes rá?” – kérdezte.
A miniszterelnök átsiklott afelett a tény felett, hogy
a javaslatot az Európai Unió tagállamainak többsége szavazta meg,
nem pedig a bizottság döntötte el egymaga. Igaz, Magyarország és további három ország, valamint feltehetően Németország is nemmel szavazott.
A bizottság folytatja a tárgyalásokat Kínával egy alternatív, a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) szabályozásaival teljes mértékben összhangban lévő megoldás kidolgozására. A vámok kivetését azzal indokolták a javaslatban, hogy
a kínai elektromos autók állami támogatása tisztességtelen előnyhöz juttatja a kínai cégeket.
Ez pedig gazdasági kárral fenyegeti az uniós gyártókat.
The @EU_Commission is set to impose tariffs on Chinese EVs – a huge blow for the European economy and for the automotive industry in #Germany. Germany and European industry can no longer convince the Commission to be reasonable. But then, who can?
— Orbán Viktor (@PM_ViktorOrban) October 5, 2024
(Orbán Viktor / X)
Orbán a kínai autókra építette a magyar ipart
Megírtuk, hogy Orbán Viktor elhibázott döntései olyan helyzetbe hozták a magyar gazdaságot, hogy kevés a remény a gyors fellendülésre: mindent az akkumulátorgyártásra alapozott.
Ezt igazolják az ipar teljesítményét mutató számok, amelyek szerint például idén júniusban 3,7 százalékkal maradt el az ágazat teljesítménye az egyébként is gyenge egy évvel ezelőtti adattól. Ráadásul nem „véletlen” visszaesésről van szó. Már 2024 első felében is 3,3 százalékkal múlta alul az ipar teljesítménye az egy évvel korábbit.
A gyenge teljesítményt jó mutatja, hogy az ipar teljesítménye alatta maradt a Covid-járvány második évében, 2021-ben mért értéknek is.
Magyarán 3 év alatt sem tudott érdemi bővülést mutatni.
A számok mutatják, mennyire
elhibázott döntés volt kizárólag csak az autóiparra, azon belül is a német autógyártásra alapozni a magyar növekedést.
Ráadásul Orbán gigantikus álmainak köszönhetően a világ második-harmadik legnagyobb akkumulátor gyártója akarunk lenni. Ezt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelentette be tavaly szeptemberben.