Lebukott az egyik legnagyobb ruhagyártó: Így próbálta meg átverni a vásárlóit

Lecsaptak a Sheinre: hazudtak a fenntarthatósággal kapcsolatban

Az olasz versenyhatóság vizsgálatot indított az ellen a dublini székhelyű cég ellen, amely a Shein honalpját és alkalmazását üzemelteti. A vizsgálat tárgyát a Shein ultra-fast-fashion ruhamárka környezetvédelem mellett tett állításai képezik, ezek ugyanis jó eséllyel hamisak.

Mi is az a Shein?

A Kínában alapított Shein nem csak olcsó ruháiról ismert, hanem arról is, hogy a ruhák előállítása során mind a normális munkakörülményekre, mind a környezetvédelmi szempontokra magasról tesz. Ezt persze a cég igyekszik az ilyesmire egyre érzékenyebb

vásárlói előtt titkolni.

Az olyan reklámokat, amelyekben a gyártó cég látszólag elköteleződik a fenntarthatóság mellett, azonban ez csak üres frázis, hívják „greenwashingnak”, azaz „zöldre mosásnak”.

Az Európai Unió szeretne

keményen fellépni a megtévesztő üzleti taktika ellen,

így Európa szerte indítottak vizsgálatokat, míg a Shein a londoni tőzsdén szeretné jegyeztetni a részvényeit.

Csúnyán átverte a Shein a vásárlóit

A vizsgálat ezesetben az Infinite Styles Services Co. Limited ellen indult, és azzal vádolja a Shein webhelyeinek üzemeltetőjét, hogy

„általános, homályos, zavaró és/vagy félrevezető környezetvédelemmel kapcsolatos állításokat tett, amelyekkel pozitív képet próbál közvetíteni ruhái gyártásáról és kereskedelmi fenntarthatóságáról”

– áll a versenyhivatal közleményében.

A Shein kijelentette, hogy

„készen áll az illetékes olasz hatóságokkal való nyílt együttműködésre, és megadja nekik a szükséges támogatást és információkat ahhoz, hogy a a kérdéseikre választ kapjanak”.

A divatcég két esetben is olyat mondott, amit nem tud sehogyan sem alátámasztani. Honlapjukon az „evoluSHEIN” kollekciójukról közölt információk félrevezethetik a fogyasztókat. Ők ugyanis „zöld” anyagokról beszélnek, miközben a ruhákhoz felhasznált szövetek egyáltalán nem újrahasznosíthatók. A szintetikus anyagokból készült ruhák a világ hulladékproblémájának mostanra már tetemes részét teszi ki, ugyanis a fast fashion boltok olyan olcsón árulják a ruháikat, hogy a vevő jobban jár, ha újat vesz hetente, mintha javíttatná vagy tisztíttatná őket.

Emelett gond merült fel azzal kapcsolatban is, hogy a vállalat olyan állításokat tett, amelyek arra utaltak, hogy elkötelezettek lennének a szén-dioxid kibocsátásuk csökkentésében. Ezzel szemben a 2022-23-as jelentéseikből az látszott, hogy a károsanyag kibocsátásuk nőtt, nemhogy csökkent volna az előző évekhez képest.

(reuters.com)

Valódi Hírek