Szijjártó Péter a BMW debreceni gyárából jelentkezett.
A BMW hazánk és egyben a vállalatcsoport legnagyobb naperőművét építi fel Debrecen városában, ami ismét alátámasztja, hogy Magyarország a jövő zöld gazdaságának abszolút globális éllovasi pozíciójába került. Legalábbis így véli Szijjártó Péter, aki kedden vett részt az üzem alapkőletételén.
Letették az alapkövet Debrecenben
A külgazdasági és külügyminiszter a BMW Manufacturing Hungary Kft. napelemparkjának alapkőletételén arról számolt be, hogy a 71 futballpályányi méretű fotovoltaikus rendszer a vállalatcsoporton belül a legnagyobb lesz.
Egyben ez lesz Magyarország legnagyobb ipari naperőműve is.
„És ha jól értem, az E.ON sem épített még sokszor ekkora naperőműparkot, mint ami most itt létrejön. Két német vállalat és Debrecen, Magyarország együttműködése ismételten egy olyan teljesítményt állít elő, amely
a Guinness Rekordok Könyvének a jövő évi kiadásában
jogosan tarthat igényt a bekerülésre”
– fogalmazott.
Szijjártó szerint Magyarország a jövő zöld gazdaságának abszolút globális éllovasi pozíciójába került. Ez pedig szavai alapján két főbb pilléren nyugszik: a közlekedés elektromos átállásán és az energiaelőállítás karbonmentessé tételén.
„Ez két olyan terület, ahol Magyarország globális összehasonlításban is élen jár, és ezt, azt hiszem, hogy a legindokoltabb itt, Debrecenben elmondani”
– tette hozzá.
Orbánék még mindig az elektromos autókra építenek
„Ugyanis Magyarországon készítik Európa legmenőbb autóipari vállalatai az elektromos motorjaikat és autóikat. És itt,
Magyarországon állítják elő a legnagyobb elektromos akkumulátorgyártó vállalatok az elektromos akkumulátorokat,
ami nélkül elektromos autó sincsen”
– fogalmazott.
„Másrészt Magyarországon az ipar is egyre több naperőművet épít és használ. A BMW és Magyarország itt,
Debrecenben együtt építi a modern, fenntartható és zöld jövőt”
– tette hozzá.
„Hiszen néhány hónap múlva itt gördülnek le először a BMW tisztán elektromos platformra épült autói a gyártószalagokról, és itt valósul meg a legnagyobb mértékben a napenergia bevonása a termelésbe, mivel az energiaigények több mint negyedét majd ez a naperőműpark fogja kiszolgálni”
– folytatta a tárcavezető.
„Magyarország kormánya továbbra is minden szükséges döntést meg fog hozni annak érdekében, hogy a BMW majd úgy emlékezzen a Debrecen melletti döntésére, mint ami a vállalat történetének legjobb döntése volt”
– reméli Szijjártó Péter.
Orbán mindent az akkumulátorgyártásra tett fel
Beszámoltunk róla, hogy a gödi Samsung-gyár durván környezetszennyező: idén többször is magzatkárosító oldószer került az üzemből a levegőbe. A debreceni BMW-gyár pedig arra kapott engedélyt, hogy megcsapolja a város ivóvízkészleteit.
A számok mutatják, mennyire elhibázott döntés volt kizárólag csak az autóiparra, azon belül is a német autógyártásra alapozni a magyar növekedést.
Ráadásul Orbán gigantikus álmainak köszönhetően a világ második-harmadik legnagyobb akkumulátor gyártója akarunk lenni. Ezt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelentette be tavaly szeptemberben.
A nagy német autógyártók eladásai bezuhantak
A nagy német autógyártók – BMW, Mercedes, Volkswagen – termelése tavaly alig kétharmada volt kapacitásuknak. A Mercedes kecskeméti gyára is beállt a sorba:
a korábbi három műszak helyett már csak kettőben gyártják a személyautókat.
Az autók iránti kereslet csökkenése azonban nem általános. Úgy tűnik, hogy a belső égésű motorral felszerelt járműveket veszik, ám
az elektromos autók népszerűsége azonban jelentősen elmarad a várakozásoktól.
Márpedig a Magyarországon felhúzott, környezetszennyező gyárak az elektromos autókba szánt akkumulátorokat gyártják.
(Szijjártó Péter/Facebook)
(MTI korrigálva)