A BYD nem aprózza el.
Megduplázza a Szegedre tervezett akkumulátorgyár méretét a kínai illetőségű gyáróriás, a BYD. A döntés ellentmond az autóiparban tapasztalható válságjelenségeknek. Az utóbbi időkben ugyanis sorra érkeznek a hírek az akkumulátorgyárak fenntarthatatlanságáról és környezetszennyező mivoltáról. A modern nyugati autópari óriások közül többen mérlegelik, hogy akkumulátorgyártás helyett hidrogénnel hajtott motorokkal fejleszti majd járműveit a környezet védelme érdekében.
A BYD-t nem hatják meg az autóiparban tapasztalható aggályok: június elején kérvényt nyújtottak be a szegedi gyár területének megduplázása (sic!) érdekében. Az üzem fokozatosan szerzi meg az engedélyeket, a terület átadása pedig három szakaszban történik. Jelenleg a második területrész átadása zajlik, amelynek határideje szeptember vége. Az utolsó területrészt év végéig adhatják át a magyar gyárat tulajdonló kínai cég.
A BYD az ipari parkját a Pick szegedi üzemétől szerezte meg. A területen eredetileg egy új húsüzem épült volna, a tervet azonban elvetették. A legfrissebb tervek alapján 10 hektáros területen valósulna meg az iparipark-beruházás, amely Szegeden a legnagyobb alapterületű építménnyé válhat. Az akkumulátorgyár mellett lökhárító- és festőüzem is épül.
(Pénzcentrum nyomán)