Hszi Csin-ping örülhetett Orbán ajándékának.
„Ajándék lónak ne nézd a fogát” – tartja a mondás. Annak az ajándéknak, amelyet Orbán Viktor adott Hszi Csin-pingnek a magyarországi látogatása alkalmából, a penzcentrum.hu nézett utána. Ettől neked is leesik az állad!
A kínai elnök tollat ragadott, és cikket írt a fideszes szennymédiába
Megírtuk, hogy Hszi Csin-ping, a Kínai Kommunista Párt főtitkára cikket írt a kormányközeli Magyar Nemzetbe, amelyben egyek mellett azt írta, „Kína és Magyarország együtt lép az »arany vízi útra«, valamint arról is értekezett, hogy „A kínai–magyar barátság olyan, mint a jó tokaji bor: illatos, édes, tartalmas és tartós”. A kommunista vezető azt sem rejtette véka alá véleménycikkében, hogy
elismeréssel tekint a Rákosi Mátyás óta tartó barátságra.
Hszi Csin-ping cikkében az 1949 óta, vagyis 75 éve tartó kínai–magyar együttműködést méltatta.
Ha már a tokaji bort emlegette…
Miután cikkében a tokaji bort emlegette, Orbán meg is lepte néhány palackkal. De nem akármilyennel!
Hszi Csin-ping muzeális Tokaji Aszúkat vihetett haza
Budapestről a látogatása után. A magyar miniszterelnök a magyar–kínai diplomáciai kapcsolatfelvétel 75. évfordulójának alkalmából egy palack 1949-es évjáratú – azaz 75 éves –, muzeális Tokaji Aszúval, illetve egy hatpalackos egyedi Tokaji-borválogatással lepte meg a kínai elnököt.
A portál utánajárt annak, hogy mennyibe kerül ez az 1949-es tokaji aszú. Mint írták:
az egyik magyarországi online áruházban 169 ezer forintért árulták,
ám február óta már nincs belőle készleten. Egy külföldi áruházban valamivel olcsóbban, 295 fontért árulták az 1949-es tokaji bort, ami körülbelül 133 ezer forintnak felel meg – viszont már ott sincs belőle.
Muzeális borok és bormarketing
A portál megjegyezte: muzeális bornak az a minőségi vagy különleges minőségű bor nevezhető, amely legalább 5 évi érlelés után a termőhelyre, a szőlőfajtára, a készítési módra, a hordóban és palackban érlelésre jellemző különleges illat-, íz- és zamatanyagokat tartalmaz. Valamint évjárata és jellege miatt megkülönböztetésre érdemes.
Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos az elmúlt időszak két hivatalos kínai útján több olyan együttműködési szándéknyilatkozatot is aláírt, amely a magyar borok ázsiai promócióját segítik majd.