Közleményt adott ki a MÁV–Volán-csoport.
Május 1-től két területen is szintet lép a MÁV-Start és a Volánbusz integrációja: a közös tarifa- és kedvezményrendszer mellett egységesítik a telefonos utastájékoztatást, bővítik a jegyváltási lehetőségeket – közölte a MÁV–Volán-csoport.
Egységesek a tarifák
Felidézték, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetésével, majd a március 1-től kiterjesztett tarifareform hatására megvalósult az egységes tarifarendszer.
Május 1-jétől központosított, éjjel-nappal hívható, magyar és angol nyelvű telefonos ügyfélszolgálattal áll utasai rendelkezésére a MÁV–Volán-csoport. A Mávdirekt telefonszámain a vasúti információk mellett a Volánbusz helyközi és helyi járatainak menetrendjéről, az árakról és kedvezményekről is informálódhatnak az utasok.
Május 1-jétől szintén itt jelezhetik buszos utazási igényüket a fogyatékossággal élők is.
A vonatokon és a Volánbuszokon felejtett tárgyakról is itt lehet majd érdeklődni.
A Mávdirekt csapatának létszáma is bővült, így a várakozási idő – amely 2023-ban átlagosan mindössze 39 másodperc volt – tovább rövidül.
Közös jegyértékesítési rendszer
A közös értékesítési rendszerrel 2024. április 29-től már a MÁV-Start pénztáraiban és a jegykiadó automatáiból megvásárolhatók a Volánbusz járataira szóló menetjegyek. Ezek így most már valamennyi MÁV–Volán-csoport pénztárban elérhetők. A helyfoglalással üzemeltetett autóbuszjáratok a nyáron kerülnek be a közös értékesítési rendszerbe.
Addig ezen járatokra a megszokott módon a volanbusz.hu oldalon válthatnak jegyet az utazók.
További újdonság, hogy a menetjegyek átszállással történő utazás esetén is elérhetők. Így mostantól a több autóbuszjárattal megközelíthető úti cél esetén a teljes szakaszra is megvásárolható elővételben a jegy – írták.
(MTI)
(Kiemelt képünk illusztráció)