A Budapest Airport megvásárlása nem várt kiadásokat okoz.
Mint arról beszámoltunk, a kormány 2020-ban megakadályozta, hogy a Budapest Airport 18 milliárd eurós mentőcsomaghoz jusson. 2023 februárjában azonban Nagy Márton megkapta a feladatot, hogy szerezze meg Orbánnak az „ékszerdobozt”. Szeptemberben aztán az is kiderült, a kormány csillagászati összeget, 4 milliárd eurót ajánlott a repülőtérért.
Bár a gigaprojekt bedőlni látszott, Orbán Viktor ragaszkodik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. 51 százalékos tulajdonrészének megvásárlásához.
“A szerződéskötésre 2024 tavaszán kerülhet sor”
– tájékoztatott a Nagy Márton vezette minisztérium januárban.
A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary figyelmeztetett: a repülőtér megvásárlása után
komoly drágulás jöhet a jegyárakban is.
O’Leary és az Orbán-kormány viszonya eddig is feszült volt. A Ryanair vezetője és a magyar kormány között tavaly nyáron bontakozott ki egy csörte, amikor Orbánék bevezették az extraprofitadót.
Ez egy kicsit sem tetszett az ír fapados légitársaság vezetőjének,
egyszerűen idiótának nevezte Nagy Márton minisztert.
A Ryanair eközben komoly fejlesztésekre készül a magyar fővárosban. Idén a cég tervei szerint hattal 66-ra bővíti a Budapestről elérhető célpontjai számát.
A vállalat 1 milliárd dollárt budapesti bázisán új repülőgépek vásárlására. A cég negyedével tervezi éves alapon megnövelni a magyar utasforgalmát, 5 millió főre.
Ehhez persze nem ártana, ha Orbánék kiszámítható gazdasági környezetet teremtenének.
(hvg.hu nyomán)