Ez már a bosszú? Gigabírságot kapott a legnépszerűbb élelmiszerlánc az állami hivataltól

Lépett a hivatal, 90 milliós bírságot kapott a Lidl.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2023 júliusában indított eljárást. Észlelték, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. a 2023. február 13-tól alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában azt állította, a „A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc”.

A GVH szerint ez a szlogen az átlagfogyasztó számára valószínűsíthetően azt sugallta, hogy a cég termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb – írták a közleményben.

A GVH kifejtette, a vállalkozás kereskedelmi kommunikációjában megjelölt, a penzcentrum.hu által végzett felmérés vélhetően nem volt alkalmas a vállalkozás piacelsőségi állításának objektív, tényszerű igazolására.

Ez volt a baj a Lidl reklámjával

Döntésükben rámutattak arra, hogy a reklámkampány üzenete az átlagfogyasztók értelmezésében azt jelentette, hogy a Lidl termékei objektíven a legolcsóbbak a versenytársakhoz képest. Ezt a piacelsőségi állítást egy független, harmadik fél által végzett kutatás támasztotta alá.

A nemzeti versenyhatóság a közleményben arra hívja fel a figyelmet, hogy a piacvezető pozíció állítása az áruk és szolgáltatások árának, minőségi és megbízhatósági szintjének lényeges mutatójaként szolgál a fogyasztók számára.

Ilyet a GVH Versenytanácsának álláspontja, és a bírósági gyakorlat értelmében csak abban az esetben szabad állítani, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor rendelkezik olyan objektív adatokkal, amelyek ezt egyértelműen alátámasztják.

Lidl üzlet autók emberek

Súlyos büntetést kapott a Lidl

Ezért a vállalkozásoknak különös körültekintéssel kell eljárniuk az árakkal kapcsolatos reklámozás során – hangsúlyozták.

Mindezek alapján a GVH Versenytanácsa a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-re a reklámkampány költségéből kiindulva

90 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.

A cég válaszában azt írta: a hvg.hu és a G7.hu kutatásai alapján is ez a bolt végzett az első helyen.

Közölték, hogy, a GVH árfigyelőjében megjelenített 62 termékkategóriából minden olyat figyelembe vettek, ami aznap valamennyi kötelezett üzletláncnál elérhető volt.

Az adott kategóriába feltöltött termékek közül a legkedvezőbb, országosan mindenki számára elérhető (azaz nem csak törzsvásárlói kártyával érvényesíthető kedvezményes árú) termékek egységárait decemberben naponta üzletlánconként összesítették.

A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját, és 12 üzletét. Jelenleg 201 áruházzal van jelen Magyarországon, 8500 munkavállalót foglalkoztat, termékeinek mintegy 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be.

(Kiemelt képünk illusztráció)

(MTI)

Valódi Hírek