Kiakadtak a trappista sajt vásárlók.
A Termékkritikus lapunkhoz eljuttatott közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy olyan információk derültek ki, amelyek alapjaiban rengethetik meg a hazai sajtpiacot. Alig 3 nap leforgása alatt már több mint 2000 felháborodott és csalódott vásárló jelezte véleményét a Termékkritikus közösségi felületein nyilvános kommentekben a Magyarországon gyártott sajtokkal kapcsolatban.
Mint írta, ez a szám megállás nélkül folyamatosan emelkedik. Volt, akinek a karácsonyi ételeit rontotta el egy-egy sajt, voltak, akik a nagybevásárlás alkalmával megvett több darab tömbsajtot voltak kénytelenek kidobni,
annyira rossz volt az ízük.
Mi a baj a trappista sajttal?
A Termékkritikus blog hangsúlyozta, a nyilvános vélemények megdöbbentőek és elgondolkodtatóak. Az alábbiakat írták a sajtról:
- „Ez nem sajt, ez valami undorító állagú, ízű, szagú massza.”
- „Egyszer pizza tetejére vettem, de nem megolvadt, hanem rászáradt.”
- „A lányom laboránsként dolgozott 2 évig a gyárban, megtiltotta, hogy az általuk gyártott termékekből bármelyiket is megvegyem.”
- „Ez a »sajt« nem sajt, hanem valóban műanyag! Pizzát csináltam egyik nap, ahogy kivettem a sütőből, máris kemény volt, nem nyúlik, hanem törik.”
- „Nem tudom másként mondani, csikorog, nyikorog a fogaim között! Döbbenetes!”
- „3 napja vettünk, ilyet sem veszünk többet!!!”
- „Pizza tetejére tettem ilyen sajtot. Hát, olyan lett rajta, mint a gumi lábtörlő. Sose vennék többet ilyet.”
- „Ez a termék egy sz*r!”
- „Hogy kaphatott gyártási engedélyt?! 🙁 A hivatalt is elővenném!”
- „Egyszer vettünk, borzalmas… műanyagszerű zselés átlátszó darabkák voltak benne.”
- „Gumi f*s!”
- „És ha még az üzemet látnátok kívülről és belülről. Lepukkant, omlik a fal bent, kosz van, állati körülmények.”
A Termékkritikus kiemelte, valami tényleg történhetett, ugyanis maguk is letesztelték a legtöbb negatív véleményt kapott Hajdú Kőrös sajtot.
„Ehhez fogható kritikán aluli sajttal én még nem találkoztam az életem során.
Csikorog a fog alatt, borzalmas élmény. Felmerül a kérdés, hogy aki ilyet gyárt, annak milyen lehet a többi terméke. Őszintén azt gondolom, hogy az ilyen termékeknek nincs helye a polcokon!”
– hangzott el a Termékkritikus videójában.
A hozzászólásokból az is kiderült, hogy a vásárlók nemcsak a Kőröstej Kft. által előállított Kőrös sajttal nincsenek megelégedve, hanem bizony a többi termékre is érkeznek a panaszok. Sajnos csak elvétve akadtak pozitív vélemények a Hajdú-termékeket illetően.
Jelezték, ugyanez a helyzet a Tolle Trappista sajt kapcsán is, amelyre szintén drasztikus módon emelkedik a csalódott és nagyon dühös kommentek száma, ugyanakkor a gyártó, a Tolnatej Zrt. már a tegnapi napon (2024. 02. 03-én) megküldte a vezérigazgató levelét a Termékkritikus részére a felmerült problémákra reagálva.
„…Sajnos az Ön által jelzett problémával mi is szembesültünk.
Az ok az, hogy új gépsort állítottunk be és erre alkalmaztuk a régi gyártási technológiát. Ennek során viszont azt tapasztaltuk, hogy ez egy az egyben nem működik, mivel az új gépeken gyártott termékek érési ideje megnőtt. Emiatt változtatni kellett a korábbi gyakorlatunkon, és többek között hosszabb ideig kell tárolnunk a sajtokat, mielőtt kereskedelmi forgalomba tudnánk bocsátani.
A célunk közös a vásárlókéval. Olyan terméket akarunk gyártani, amely ízlik a vevőinknek, megfelel az elvárásaiknak. Meggyőződésem, hogy ezt a célunkat rövid időn belül el fogjuk érni, hiszen megtettük a szükséges technológiai módosításokat”
– írta Koller Attila, a Tolnatej Zrt. vezérigazgatója a hivatalos levelében.
Joggal vetődik fel a kérdés: hogy nőtt ekkorára a botrány?
A Termékkritikus emlékeztetett, nagyjából 1,5 hónapja kezdtek érkezni a nézői megkeresések a Hajdú Kőrös sajttal kapcsolatban. Azt írta, ilyen esetekben mindig megvárják, amíg egy jelentősebb számú panaszos jelzi ugyanazt a véleményt a termékekkel kapcsolatban, és utána került a téma feldolgozásra – ez most is így történt.
A Termékkritikus által elvégzett ízteszt egészen megdöbbentő eredményt hozott. A szubjektív teszt közlése után pedig csak tovább fokozódtak az indulatok.
„A csatornám indulása óta ennyi rossz véleményt egyetlen magyarországi termék sem kapott.
A videók nézettsége kiugrott, és a kommentek megállás nélkül záporoznak. Bárki láthatja, milyen értékeléseket kapott az említett sajt, valamint a Tolle által gyártott sajt. Úgy tűnik, a sajtbotrány eddig nem robbant ki, mert a csalódott vásárlók nem tudták, hogy ilyen mértékű a felháborodás a termékek iránt más fogyasztóknál is.
A Tolnatej Zrt. vezérigazgatója egy nap alatt reagált a problémára. Én ezt nagyra becsülöm. Elismerte a problémát, tájékoztatta a nézőim a problémák okáról, és biztosított mindenkit, hogy ez meg fog oldódni. Ilyen gyors és korrekt válaszadást egyetlen hazai cégvezetéssel sem tapasztaltam még a csatornám indulása óta. Példaként említeném a Coca-Cola Magyarországot, akik 180. napja nem hajlandóak válaszolni a Fanta más országokban tapasztalható kettős minőségével kapcsolatban”
– közölte a Termékkritikus.