A MOHU-nak beszállító autóbontók közül többen nem bólintottak rá a szerződéskötésre.
Megírtuk, hogy áprilisban újabb fontos területet kebeleztek be Orbán Viktorék. Ekkor rendeletben állapította meg a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a hulladékgazdálkodással kapcsolatos egyes díjakat, költségeket – derült ki a Magyar Közlöny április 7-i számából.
Beszámoltunk arról, hogy szeptemberben a DK EP-képviselője, Rónai Sándor fordult az Európai Bizottsághoz. A testülettől kért segítséget, miután szerinte olyan, gyanús körülmények állnak fent a hulladékkoncesszióval (a hulladékgazdálkodásra vonatkozó, államilag kiadott engedéllyel – a szerk.) kapcsolatban, amelyek alapján nem kizárható, hogy ellopják a hivatalosan a hulladékgazdálkodásra fordítandó pénzeket.
Nem kellett sokat várni, a hulladékkoncesszió hatásai már látszanak: a Szabad Európa cikkéből kiderül, lakossági oldalról az tapasztalható, hogy
alig lehet megszabadulni a használt autóktól.
Július elseje óta ugyanis a forgalomból kivont autókkal a Mol leányvállalata, a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. foglalkozik. Már ha foglalkozik, de a rendszer akadozik. A MOHU-nak beszállító autóbontók közül többen úgy döntöttek:
nem kötnek szerződést a MOHU-val.
Azon kívül, hogy rengeteg előírásnak kell megfelelniük, ami elképesztő adminisztrációs terheket ró rájuk, július elseje óta az átvett jármű vagy annak részei a MOHU tulajdonát képezik, a bontóknak tehát csak azokból az elemekből származik bevételük, amelyekről a Mol koncessziós cége lemond (sic!).
Habár a törvényi előírás szerint az autóroncsok tömegének 70-85 százalékát újra kéne hasznosítani, nem meglepő, ha az eddig jól működő autóbontók az új feltételekkel nem vállalják a feladatot.
„Olyan követelményeket támasztott a Mol koncessziós cége, amelyeket nem vállaltam, ezért bezárom a telepet”
– panaszolta az egyik érintett vállalkozó.