Az MTA reagált.
Ahogy azt írtuk, a december 5-én nyilvánosságra került adatok szerint a magyar diákok 2015 óta nem teljesítettek annyira rosszul a PISA-teszteken, mint 2022-ben.
A 15 éves magyar diákok eredményeire gyorsan reagált Pintér Sándor minisztériuma. Hogy náluk is gond van-e a szövegértéssel, nem tudjuk, mindenesetre sikerként (sic!) könyvelték el azt, hogy
a magyar diákok 26%-a funkcionális analfabétának tekinthető.
A Magyar Tudományos Akadémia (MTA) december végére szervezett konferencián vitatta meg a problémát. Az MTA Közoktatási Elnöki Bizottságának decemberi, PISA-eredményeket elemző konferenciáján a felszólaló szakértők mindannyian kiemelték: az elmúlt időszakban nagyon megugrott az alulteljesítők aránya.
A rosszul szereplő tanulók aránya az olvasás-szövegértés területén 6,2 százalékkal nőtt 2012 és 2022 között. Az alsó negyed funkcionális analfabétának tekinthető,
a legalapvetőbb problémákat sem fogják tudni megoldani
– mondta el Steklács János, a Pécsi Tudományegyetem Nevelés- és Oktatáselméleti Tanszék vezetője.
A helyzet sajnos a matematikai készségek terén sem jobb: Csíkos Csaba, a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének tanára szerint sokan nem lesznek képesek arra, hogy megállják felnőttként a helyüket a társadalomban.
A tesztek eredményei a kormánypártiak közt is belharcot indítottak el, beszámoltunk arról, hogy december közepén Cser-Palkovics András ment neki Pintér Sándornak. Úgy tűnik, nehéz az objektív eredményeket beilleszteni a „sikerpropagandába”.
(via Magyar Hang / Nyugati Fény)