Pontokba szedte, hogy mi a gond.
A volt közlekedési államtitkár, Vitézy Dávid összeszedte, hol álltak le a vasúti fejlesztések. Facebook-posztjában pontokba szedve üzent Lázár Jánosnak.
Vitézy a prágai és budapesti vasúti közlekedést összehasonlítva úgy látja: amíg a csehek komolyan veszik a vasúti fejlesztéseket,
Magyarországon minden építkezés leállt.
A volt közlekedési államtitkár arról írt: Budapesten számos vasúti megállóhely hiányzik, amelyeknek az építését elkaszálta a Lázár János vezette Építési és Vonalbezárási Közlekedési Minisztérium. Holott azok mindegyike szerepelt a budapesti agglomerációs vasúti stratégiában.
Ezek, pontokba szedve:
- A Déli Körvasúton az új Nádorkert (Infopark mellett, csatlakozva a leendő új villamoshoz) és Közvágóhíd (Művészetek Palotája mellett, villamosokhoz és HÉV-ekhez nyújtva csatlakozást) a beruházás körüli pereskedés miatt késik, a legutóbbi környezetvédelmi engedélyt a bíróság többek között épp a Fővárosi Önkormányzat és Újbuda keresete nyomán semmisítette meg.
- A Déli Körvasút harmadik új állomása, amelynél az Üllői út tengelyében tervezett, az M3-as metróhoz kapcsolatot adó Népliget tervei készen vannak, a kormány ugyanakkor felfüggesztette a beruházást az uniós források hiánya miatt.
- A Budapest–Gödöllő–Hatvan és Budapest–Gyömrő–Újszász vonalak közös szakaszán tervezett két új elővárosi állomás, a Hungária körútnál az 1-es, az Élessaroknál a 3-as villamoshoz adna kapcsolatot. Vitézy Dávid szerint előbbi terveit már előkészítették, erre jogerős építési engedély van, a kormány azonban elmondása szerint felfüggesztette ezt is az uniós források híján.
- Káposztásmegyeren az új vasúti megálló tervezését még 2022 elején írták ki a BFK-ban, de a minisztérium ezt is visszavonta.
- Erre a sorsra jutott a rákosrendezői térségben tervezett új megálló a Mexikói útnál, amely a Kisföldalatti és a Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonal között teremtett volna kapcsolatot.
- A külső Körvasúton tervezett két új megálló (Pestújhely, Rákosfalva, előbbi villamos-, utóbbi HÉV-kapcsolattal) tervezése még a BFK-ban megindult, a beruházást szintén felfüggesztette a közlekedési kormányzat.
„A prágai metró Rajska zahrada állomásához csatlakozó új állomáson csúcsidőben 10-15, napközben és hétvégén 15-30 percenként állnak meg az elővárosi vonatok öt különböző vonalon”
– jegyezte meg Vitézy, aki vasárnap vett részt a cseh fővárosban az új állomás átadásán. Erre itthon, úgy tűnik, egy darabig még várni kell, fejlesztés helyett vonalbezárásokat kaptunk.
(Index / Nyugati Fény)