Minden pénzt a hobbijára költ.
Bár a mezőhegyesi Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt. állami cég, Lázár János mégis a magáénak érzi, és úgy is kezeli.
2016-ban Miniszterelnökséget vezető miniszterként maga Lázár intézte a 2004-ben privatizált cég visszavásárlását, és 2018 óta az állam nevében ő gyakorolja a tulajdonosi jogokat, előbb kormánybiztosként, majd a 2021-es alapítáványozási hullám után az új tulajdonos, a Jövő Nemzedék Földje Alapítvány kuratóriumi elnökeként.
A jelek szerint Lázár szívesebben is foglalkozik a lovakkal, mint az egyébként rábízott közlekedéssel.
Az rtl.hu információi szerint négy nappal a tavaly áprilisi választások előtt 15 milliárd forintot csoportosított át a ménesbirtokot tulajdonló alapítvány számára a Miniszterelnökség, és a tangazdaság azóta is folyamatosan bővül. Legutóbb például
1,267 milliárd forintért szerződtek a Karmelita kertjén is dolgozó céggel,
hogy az lovaspályát építsenek.
De ezenkívül is akad pénz minden luxusra:
- Egymilliárd forintért újítanak fel istállót és kocsiszínt.
- Egy 90 szobás, négycsillagos szálló épül.
- A parkoló is 205 millió forintot vihet el.
- 3,3 milliárd forintért épül két új istálló, ahol vízágy is lesz a teheneknek.
Miközben a mezőhegyesi ménesbirtok folyamatosan fejlődik, építési és közlekedési miniszterként – takarékosságra hivatkozva –
Lázár János egy sor állami fejlesztést leállíttatott.
Kormánytagként lényegében minden állami beruházás Lázár kezébe került, így ő mondja ki a végső szót, hogy leáll-e egy fejlesztés vagy sem. A lefújt beruházások közt van a Modern Városok program keretében vidéki nagyvárosoknak megígért fejlesztések jelentős része is.
Közlekedésért felelős miniszterként emellett Lázár döntése volt, hogy
a MÁV megszüntette a vasúti közlekedést tíz mellékvonalon.
A bezárásra ítélt vasutak közt volt a Mezőhegyes–Újszeged és a Mezőhegyes–Battonya vonal is.