Mit művel Lázár János? Suttyomban derült ki; tényleg vége, búcsúzhatnak az utasok

Ennyi volt.

Még júliusban jelentették be „ideiglenes intézkedésként”, hogy mintegy tíz vasúti mellékvonalat zárnak be. A döntést a „jármű- és személyzethiányra” hivatkozva hozták meg. Most a 24.hu arra hívta fel figyelmet, hogy bár decemberig azt ígérték, felülvizsgálják az intézkedést, kiderült,

Orbán Viktor kormánya már nem számol a vasúti közlekedés helyreállításával.

Az érintett vonalakon a MÁV által közzétett, december 10-étől hatályos új menetrendekből kiderül: maradnak a buszjáratok, amelyek több szakaszon még a korábbinál is ritkábban fognak járni, illetve van olyan, ahol több település megállóját is kihagyják, hogy ezzel csökkentsék a két végállomás közti menetidőt.

A MÁV indoklása szerint a menetrendi változásokkal azt szeretnék elérni, hogy „kedvezőbbek legyenek a vonatokhoz való csatlakozások”.

Az új menetrendet a MÁV még a múlt héten jelentette be, amikor azt közölték: még az idén döntés születhet a jövőbeli közlekedési formáról az érintett vonalak esetében, ugyanakkor a mostani közleményben

már semmi sem utal arra, hogy januártól vagy a belátható jövőben újra járhatnak a vonatok az érintett mellékvonalakon.

„A regionális közlekedésben évek óta tapasztalható járműhiányt hosszabb távon

csak a MÁV-Start által kidolgozott járműstratégia végrehajtásával lehet megoldani.

Az ezt is magában foglaló, 10 éves vasútfejlesztési koncepciót a szaktárca kormányelőterjesztéssé formálta és benyújtotta a kormánynak”

– közölte a MÁV.

A Közlekedő Tömeg nevű szervezet már a múlt héten felhívta arra a figyelmet, hogy az augusztusban bezárt vasútvonalakon teljesen megszűnik majd a személyszállítás – ezt a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium a pótlóbuszok alacsony kihasználtságával próbálta indokolni.

A MÁV új közleményében most azt írták:

„Egyes sajtóhírek ellenére a módváltás után sem csökkent az utazások száma az adott viszonylatokon. A párhuzamosan közlekedő vagy azonos településeket összekötő menetrend szerinti buszjáratok

átvették a helyi utasok egy részét.”

Kapcsolódó:

Végre megszólaltak Lázárék az újabb bezárásokról: Ezt tervezik a vasútvonalakkal

Áll a bál: Nekimentek Orbánnak a közlekedési szervezetek a vasútvonalak felszámolása miatt

FRISSÍTÉS:

Cikkünk megjelenése után a MÁV Zrt. Sajtóosztálya pontosítást kért. Közleményüket változtatás nélkül idézzük alább:

Téves vagy megtévesztő az az értelmezés, hogy a jövőben csökkentett szolgáltatást kapnak a közlekedésimód-váltással érintett 10 mellékvonal utasai. Ezzel szemben az igazság az, hogy az ott élőknek összességében a december 10-étől érvényes új mentrendben sem kell kevesebb járattal beérniük, mint korábban.

A téli menetrendváltással csupán annyi történik, hogy

ahol eddig párhuzamosan közlekedtek és külön-külön bizony kevés utast szállítottak a vonatpótló autóbuszok

és a Volánbusz-járatok, azok helyett a jövőben már egy integrált szolgáltatás, a Volánbusz mentrendszerinti járata fog közlekedni. Ezzel úgy válik hatékonyabbá az adott vonalak kiszolgálása, hogy az utasok semmivel sem kapnak kevesebbet. Megtakarítást érünk el, de nem az utasok rovására, hanem az erőforrások jobb kihasználásával.”

Valódi Hírek