Csak tovább ront a helyzeten.
„Mindent elmond ez a történet az országos közlekedéspolitika helyzetéről: ahol a legtöbb utas és a legnagyobb fejlődési potenciál van, Budapesten és térségében,
itt állítanak le minden vasúti beruházást és csoportosítják át az erőforrásokat.
– írta friss bejegyzésében Vitézy Dávid. Az egykori közlekedésért felelős fideszes államtitkár két Facebook-posztot vetett össze, hogy megmutassa, hova vezet a kormány káoszos közlekedéspolitikája.
Az egyikben a Magyar Kerékpárosklub elnöke, Kürti Gábor Dezső számolt be fotóval illusztrálva az általa napi rendszerességgel használt lajosmizsei vasútvonal összeomlásáról:
„A vonatomon ma is feleannyi, azaz egy kocsi volt, amin a hosszához képest eleve kevés két ajtópárból egy tönkrement.
A túlzsúfolt folyosókon keresztül kellett mindenkinek átjutni a túlvégi ajtóig.
Óriási szerencsém volt, hogy ma nem vittem a bringám, mert akkor a képen látható tömeg a XVIII. kerület helyett csak valahol Ócsa vagy Dabas körül ürült volna le annyira, hogy a átjuthassak rajta a működő ajtóhoz. Így is nagy késést szedett össze, mert minden megállóban 6-8 percig tartott az emberek ki- és bepréselődése.”
A másik Lázár János sikerpropagandája, amelyben a Szeged és Szabadka közti vasúti személyforgalom újraindulásáról számol be.
A két eset között az az összefüggés Vitézy szerint, hogy
olyannyira nincs üzemképes dízel járműve a MÁV-nak,
hogy az újranyitott Szeged-Szabadka vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot.
„Mit kellett volna konkrétan itt csinálni? Beismerni, hogy a magyar vasúti járműpark állapota nem teszi lehetővé az újranyílt délvidéki vonal részleges üzemeltetését és az egészet rábízni a szerb vasútra. Szégyen vagy sem, ez van – mi ezt is terveztük egy éve ilyenkor. Persze ettől még új járművek beszerzése szükséges lenne mihamarabb, de ez pénz és szándék esetén is évekig tartana – jelenleg pedig úgy tűnik, egyik sincs meg.”
– foglalta össze a helyzetet a közlekedési szakember.
(Vitézy Dávid/Facebook)