Csúnya balhé: Vitézy Dávid keményen beleállt a dühöngő választ író vasúttársaságba

Folytatódik a MÁV-saga.

Megírtuk, hogy a MÁV kommunikációs igazgatósága felháborodott levélben (tele helyesírási hibákkal) fordult szerkesztőségünkhöz, miután kedden közzétettük Vitézy Dávid írását a vasútközlekedésben kialakult káoszról.

Vitézy azt állította, olyannyira nincs üzemképes dízel járműve a MÁV-nak, hogy az újranyitott Szeged–Szabadka vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot. A MÁV dühös reakciója Vitézytől jött is az újabb válasz.

Az írást változtatás nélkül közöljük:

„A MÁV cáfolni próbálja a délelőtti posztomat és még sajtóközleményt is kiadtak: szerintük a Szeged-Röszke vonalra nem is a Budapest-Lajosmizse vonalról csoportosítottak járművet, ott baleset okozza a járműhiányt.

A valóság elég nyilvánvalóan nem ez: a ma a Szeged-Röszke vonalra vezényelt egyetlen motorvonat, a 416 015 pályaszámú, bizony múlt héten még hétfőn, kedden, szerdán és pénteken is a Budapest-Lajosmizse vonalon közlekedett, ahogy korábban a hónap nagy részében is.

Utoljára november 24-én, múlt pénteken közlekedett a vonalon (lásd kommentben) – utána került a déli határra. A Budapest – Lajosmizse vonalról a hiányzó jármű miatti zsúfoltságról megosztott fotó pedig most hétfői volt, miután elvitték.

A MÁV közleménye tehát nem cáfolt semmit, csak próbálta védeni a védhetetlent.

De ez akkor se lenne másképp, ha történetesen nem pont tényleg innen vitték volna a motorvonatot. Hisz ha dízel motorvonatból eddig se volt elég, akkor ha most elindítottak egy újabb szolgáltatást, akkor még annyi se jut az eddigi közszolgáltatás fenntartására, mint eddig. Elég logikus szerintem.

Ráadásul épp ma jelentették be: a nyáron bezárt vidéki vasútvonalakon tartósan marad a buszos üzem, még ott is, ahol sokkal lassabb és a helyiek nyár óta kitartóan kérik a vasúti közlekedés újraindítását – például Komló felé. Nyilván oda is “baleset” miatt nem jut jármű…”

(Vitézy Dávid/Facebook/Nyugati Fény)

Valódi Hírek