Sok részlet változott az ikonikus termék kapcsán.
Az ikonikusnak mondható, 1920-óta létező Baba szappan forgalmazója az Unilever drasztikusan csökkentette a magyarok talán legnépszerűbb és legismertebb szappanjának súlyát, így az egykor 125 grammos szappanból mára már csupán 90 gramm maradt – hívta fel rá a figyelmet A termékkritikus nevű TikTok-csatorna szerkesztője lapunkhoz eljuttatott pénteki közleményében.
Mint írta, a szappan fogyasztói ára emelkedett, azonban nemcsak a súlycsökkentés verte ki a biztosítékot a fogyasztóknál, valamint a termékkritikus csatorna nézőinél, hanem a termék megújult formája, és a szinte biztosan megváltozott összetétele is.
A felháborodott vevők tömegesen reklamálnak a termékkritikus TikTok-csatornáján a témát bemutató videóknál valamint a Baba szappan hivatalos weboldalán is – olvasható a közleményben.
A termékkritikus csatolt pár példát a hivatalos weboldalról:
Zsoli: „Nem bánnám ha drágább is lenne de az, hogy nem tudom a s*ggem megmosni vele, mert folyton kiesik a kezemből az már sok! Miért kellett az alakjához hozzányúlni? Tudom, azért, hogy úgy tűnjön mintha…
Szerintem csináljátok vissza és inkább árat emeljetek,
mert így többet buktok mint úgy.”
Márton: „Egyszerűen használhatatlan, szétmállik néhány kézmosás után. Évtizedek óta használtuk, de ezt az új verziót többet nem vesszük. Sajnálom nagyon, hogy elrontottátok ami jó volt.”
Hugi: „Tisztelt Cím! Nagyon rossz minőségű lett a szappan!Nem habzik,kenődik mindenhova.A szappantartóról többet mosok le mint a kezemről.
Olyan mint a takony,es rossz az egész fogása is!
Nem beszélve hogy megy fel az ára,a szappan meg megy össze!Vissza a régit ha lehet!köszi”
Gellért: „Egyik napról a másikra -35 grammal csökkent a szappan súlya (125>90), ez azért elég drasztikus. Ekkora csalódás a wc papírral vagy a tejföllel kapcsolatban sem érte a magyarokat.”
István: „A régi változat sokal keményebb volt, nem »taknyosodott« így a felülete, mint az újnak. Hosszú éveken át használtam Baba szappant, de ennek vége. Ezt az újat nem fogom vásárolni, és más Baba terméket sem.
Mindekit lebeszélek róla!
Nem csak a méretcsökkentésbe burkolt áremelés miatt, és amiatt a csalás miatt, hogy a papírcsomagolás a régi méretet sejteti, hanem a borzalmas trutymós állaga miatt sem.”
Zoltán: „Sajnálom, de ezzel az összetétellel számomra használhatatlan a termékük. Sok éve vásárló voltam de most vége. Fürdés közben csak bosszankodom, nem érzem magam tisztának. Igazán sajnálom mert ez legalább hazai termék volt. Az egyik multinál már meg is találtam a helyettesítő terméket. Sajnálom, Üdv.”
A közleményből az is kiderült, hogy az Unilever válaszolt a termékkritikus megkeresésére, és elismerte: csökkentette a szappan súlyát. Továbbá a cég azt is közölte, hogy valóban újragondolták a terméket, bár állításuk szerint az összetétel nem változott – részletezte a termékkritikus.
A vállalat szerint
a változások oka az infláció, valamint a gyártási költségek megemelkedése.
A termékkritikust, valamint a dühös és rendkívül csalódott fogyasztókat ez azonban nem tudta meggyőzni, hiszen a szappan állaga, színe, illata is megváltozott. A termékkritikus a videóban bemutatta a szappan megreszelését követően a szappan sűrűségét is, valamint a vízzel keverésnél megjelenő, a nézők által is kifogásolt „taknyosodást” – áll a közleményben.
A termékkritikus Baba szappanos videóepizódjainál több mint 200.000-es megtekintés mellett több 100 kommentben olvasható, hogy a csalódott vásárlók egyértelműen arról számolnak be: az új termék nem tisztít megfelelően, szárítja a bőrt, sem illatban, sem pedig állagban nem ugyanaz, mint korábban – fűzte hozzá a termékkritikus.
Véleménye szerint az egykor ikonikus Baba szappan az Unilever változtatásával „meghalt létezni”, és helyette egy teljesen új termék jött létre, amely már csupán a nevében hasonlít a magyar háztartások generációkat összekötő kedvenc szappanjára.
Videók:
@termekkritikus 272. rész: Zsugorfláció – Baba szappan #atermékkritikus #termékkritikus #vásároljokosan #zsugorflacio #zsugorfláció #babaszappan #szappan #bujtatottáremelés #unilever #súlycsökkenés #áremelés #brutális #megdöbbentő #felháborító ♬ eredeti hang – A termékkritikus
(termekkritikus/TikTok)
@termekkritikus 277. rész – Baba szappan – az Unilever válaszolt #atermékkritikus #termékkritikus #vásároljokosan #baba #babaszappan #unilever #unileverhungary #zsugorodás #zsugorfláció #bujtatottáremelés #áremelés #súlycsökkenés #atermékkritikusmegkérdezte ♬ eredeti hang – A termékkritikus
(termekkritikus/TikTok)
(Kiemelt képünk illusztráció)