Mire készülnek? Diákokat oktatnak fegyverhasználatra a „békepárti” Orbánék

Kötelezően.

Diákokat képeznek kötelező jelleggel katonai ismeretekre – tudta meg a G7.

A Magyar Honvédség (MH) a lapnak adott tájékoztatása szerint a kadétprogram részeként elérhető, honvédelmi alapismeretek nevű választható tantárgy helyett hat iskolában az iskolák szabad órakerete terhére szeptembertől 840 diák tanul egy másik, honvédelem nevű tantárgyat „próbaüzemként” – a Honvédelmi Minisztérium a tantárgy oktatásának tényét már korábban bejelentette.

Az MH szerint ez a

„kötelező képzés lehetőséget teremt arra, hogy a diákok egy átfogó képet kapjanak a magyar honvédelemmel összefüggő alapfogalmakról, a honvédelem rendszeréről, a haderőnemekről és a haditechnikai eszközökről”

Az új tantárgy teszttanítása során a 840 diákot három köznevelési és három szakképzési intézményben tanítja tíz katonaoktató, akik a tanítási tevékenységet önkéntes tartalékos katonai szolgálati viszony keretei között végzik, havi fizetésüket ennek a szolgálati jogviszonynak megfelelően kapják.

A honvédség nem árulta el, mely iskolákról van szó,

csak azt, hogy azok állami fenntartásúak.

A lap ezek után részletesen ismerteti a Honvédelem tankönyvet, amely lényegében katonai toborzó prospektus a középiskolások számára. A tankönyvben lévő történelmi áttekintés és minden egyéb része a Honvédség, a magyar katonahagyományok egyoldalú dicsőítéséről szól, de részletes ismeretek szerepelnek benne a fegyverhasználatról is.

„Ebben a rendszerben a honvédelem fogalmának jelentése egyfajta önkéntes, hősies, sőt szent katonai áldozatkészség – árulkodó, hogy a civil/polgári szolgálat szókapcsolat nem szerepel a könyvben, ahogy a zsoldos, fizetés, bér szavak sem.”

– írta a könyvről a G7.

A pedagógusok korábban mind a kadétprogramot, mind a honvédelmi ismeretek tantárgyat kritizálták.

Vekerdy Tamás pszichológus korábban azt mondta erről:

„pacifista vagyok, így ezt a tantárgyat merő ostobaságnak tartom. Nincs szükség ilyesmire az iskolákban. Máshol propagálja magát a honvédség.”

Mészáros György, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának docense, a Neveléstudományi Intézet oktatója és a Pedagógiai Antropológia Kutatócsoport vezetője, aki az elmúlt években több kutatásban foglalkozott az állampolgári nevelés kérdésével, a G7-nek azt mondta erről: az utóbbi években „nagy lépést tett a magyar közoktatás a tananyag- és ideológiaközpontú, minél több mindent előíró irányba. A honvédelmi nevelés megjelenése az állampolgári ismeretekben és külön tantárgyként ezt a trendet folytatja, és expliciten, katonai keretbe helyezi a hazához való tartozást is.”

Arról nincs közelebbi információja a lapnak, hogy a kormány szándéka szerint a próbatanév után mi fog történni, illetve milyen mértékben növelnék az iskolák számát.

Valódi Hírek