Ez kínos.
Megírtuk, hogy az osztrák vasúttársaság arról tájékoztatott, hogy a korábban bejelentett október 26-nál jóval tovább, decemberig maradhatnak levágva a magyar vonatok a nyugat-európai vasúti hálózatról. A döntést az elhúzódó magyarországi felújításokkal indokolták.
Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) még szeptember végén szankcionálta Magyarországot, mert a MÁV szerelvényei – a Győr-Budapest vonal felújítása miatt – folyamatosan késve érkeztek. Minderről akkor Vitézy Dávid számolt be Facebook-oldalán, aki jelezte: az osztrákoknak elege lett a nemzetközi vonatok folyamatos, minimum 20–30 perces késéseiből.
Most a MÁV a Magyar Hang megkeresésére azt közölte: többször jelezték már az ÖBB felé, hogy október 27-től jelentősen csökken a késések kockázata. A magyar vasút ezért azt kérte, szüntessék meg a Németországba tartó vonatok bécsi kettéosztását.
„Ahhoz, hogy az osztrákok Bécsben ne kényszerítsék átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan”
– írta válaszában a MÁV, ugyanakkor azt már nem részletezték, mik lettek volna ezen „lépések”.
Hozzátették: az osztrák államvasutak döntésein múlik, hogy az ideiglenes forgalmi rend Bécsben ne okozzon a minimálisnál nagyobb kényelmetlenséget az érintett utasoknak: segíthetnek például a csatlakozó járatok közeli vágányokról történő indításával vagy azzal, hogy bevárják a türelmi időn belül érkező Budapest járatokat.
„Másrészt azt is jeleztük az osztrák vasúttársaság felé, hogy nem javul az Ausztriából Magyarországra tartó Railjet xpress vonatok menetrendje. Ezek a késések további nehézségeket okoznak a forgalomirányításban a vágányzárral érintett vonalszakaszon, és a Magyarországról Ausztriába visszatérő vonatok késéséhez is vezethetnek”
– írták.
„Az ÖBB ennek ellenére fenntartja az állapotot a győri fővonali vágányzár végéig”
– közölték.
Kapcsolódó:
Tovább dagad a botrány: Súlyos lépésre szánták el magukat az osztrákok Lázár Jánosék miatt