Változott a helyzet.
A korábban bejelentett október 26-nál jóval tovább, decemberig maradhatnak levágva a magyar vonatok a nyugat-európai vasúti hálózatról – közölte honlapján az osztrák vasúttársaság. Az elhúzódó magyarországi felújítások miatt döntöttek így.
Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) még szeptember végén szankcionálta Magyarországot, mert a MÁV szerelvényei – a Győr-Budapest vonal felújítása miatt – folyamatosan késve érkeztek. Minderről akkor Vitézy Dávid számolt be Facebook-oldalán, aki jelezte, az osztrákoknak elege lett a nemzetközi vonatok folyamatos, minimum 20–30 perces késéseiből.
Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az osztrák fél kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti Railjet-vonatokat, mert az ÖBB szeretné, ha Ausztriában pontosan járnának azok. Vagyis a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni, ami így nemcsak átszállási kényszert jelent Bécsben, hanem azt is, hogy a magyar fél hibájából bizonytalanná válik a továbbjutás is, ha az utasok lekésik a csatlakozást.
Az eredetileg tervezettnél jóval tovább, előreláthatóan december 10-éig marad az az osztrák intézkedés, amely miatt nem tudnak átszállás nélkül, közvetlenül eljutni a magyar utasok vasúton nyugat-európai városokba – idézte a Magyar Hang az osztrák vasút honlapján megjelenteket.
„Kérjük, vegyék figyelembe, hogy 2023. október 4-től előreláthatóan december 10-ig Budapestről Bécsen át München irányába a közvetlen járatok közlekedése nem lehetséges”
– írták.
A MÁV eddig nem reagált az osztrákok döntésére.
Kapcsolódó:
https://nyugatifeny.hu/2023/09/29/hatalmas-botrany-az-osztrakok-levagjak-az-europai-halozatrol-a-magyar-vasutvonalat-lazarek-kaoszos-vaganyzara-miatt