Kiderült: Tömegével álltak fel a szakemberek a vasútbezáró Lázár minisztériumánál

A tárca közleményéből és a cégadatokból sok érdekes információ derült ki.

Közérdekű adatigényléssel fordult a napokban a G7 az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz: pontosan arról érdeklődtek, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) és a többi, év elején a minisztériumba integrált állami vállalat esetében mennyien dolgoztak 2023. augusztus 31-ével is a tárcánál azok közül, akik tavaly december végén is az adott cégénék tevékenykedtek. Emellett azt is megkérdezték, közülük hányan voltak vezető munkavállalók.

A minisztérium közlése szerint a NIF-en kívül 4 társaságot olvasztottak az ÉKM-be január elején, és

a 857 főből 762-en fogadták el a tárca ajánlatát.

Továbbá közülük augusztus 31-én 680-an tevékenykedtek a minisztériumnál, így a válasz alapján „nem történt tömeges felmondás„. Ugyanakkor hozzátették, hogy a 8 hónap alatt minden 5. alkalmazott elhagyta az egykori állami cégeket.

Azonban a portál utánanézett a cégnyilvántartásoknak: ezek szerint a minisztérium által megosztott, vállalatonkénti alkalmazotti létszám 30 százalékkal alacsonyabb volt, mint a cégek különállása idején leadott foglalkoztatotti adatok. Mint írták, a hivatalos decemberi adatokat megvizsgálva augusztus végéig

a dolgozók 44 százaléka intett búcsút Lázár János minisztériumának.

Az adatok eltérésének különböző okai lehetnek: például lehetséges, hogy a már felmondási idejüket töltő alkalmazottakat nem vették figyelembe az adatközlés során.

A portál kérdéseinek az volt az apropója, hogy Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár – aki rendre bírálja a közlekedési minisztérium döntéseit, őszinte szakmai véleményét nem rejti véka alá – egy korábbi podcastjében arról beszélt, hogy a 10 legnagyobb vasútfejlesztési szakember közül 9 ember már távozott Lázár minisztersége miatt.

Arról, hogy a vezető beosztásban dolgozó kollégák közül hányan maradtak a minisztériumnál, nem érkezett válasz.

Az ÉKM-be olvadt vállalatok közül a NIF közlekedési társaság mellett kiemelkedik a Budapesti Fejlesztési Központ jogutódjaként létrejött Nemzeti Közlekedési Központ Nzrt. (NKK) – a cég feladatai november 1-jével a minisztériumba integrált vállalatok látják el. A volt alkalmazottak közül többen arról számoltak be, hogy

a cégtől a kollégák csupán töredéke ment tovább a tárcához.

A NIF és az NKK 2022 augusztusában még 914 főt foglalkoztatott, de a minisztérium közleménye és a cégadatok szerint egy évvel később közülük már csupán 350-en dolgoztak a tárcánál. Ez összességében azt jelenti, hogy a közlekedésfejlesztési cégek dolgozóinak

csak 38 százaléka tevékenykedik jelenleg Lázár minisztériumánál és az NKK-nál.

Valódi Hírek