Nem foglalkoznak a magyarokkal.
A Universal Music Group (UMG) év végével kivonul a magyar piacról, pontosabban megszünteti a hazai előadók terjesztését, kiadását, és a jövőben csak a nemzetközi előadókkal foglalkozik a magyar piacon.
„A nagyobb hatékonyság érdekében a magyarországi, csehországi és szlovákiai tevékenységünket Prágába központosítjuk. Folytatjuk azt, amit több évtizede jól csinálunk Magyarországon – a nemzetközi repertoár népszerűsítését.”
– nyilatkozta a Telexnek Tomas Filip regionális ügyvezető igazgató.
Ezzel az utolsó nagy, globális zeneipari cég is elhagyja a magyar piacot. A három nagy lemezkiadó (UMG, Warner Music Group, Sony Music Entertainment) közül a Warner nemzetközi kiadványait a Magneoton kezeli itthon, a Sony Music pedig a külföldi előadói hazai marketingjére költ Magyarországon.
A UMG volt az utolsó olyan nagy globális lemezkiadó, amely még foglalkozott magyar előadókkal. Korábban a cég felelt például a Fidesz-kritikus megnyilvánulásairól is ismert Krúbi anyagainak kiadásáért (ő már jóval a mostani leépítés előtt távozott a kiadótól), de szintén a kiadóhoz tartozott korábban 6363, Dé:Nash, Lil Frakk, Kapitány Máté és a Fiúk is. A kivonulásra mutató egyik első jel az volt, hogy az elmúlt egy évben a kiadó fokozatosan megvált a fenti nevektől.