A Budapest–Belgrád vasútvonal építéséről hordtak oda mindent.
Megírtuk, hogy a MÁV tájékoztatása szerint jelentősen megnőtt a menetidő többek között a Biatorbágy–Szárliget közötti szakaszok, miután sebességkorlátozást kellett elrendelni a pálya korossága, állapotromlása miatt.
A korlátozás az ország legfontosabb vasútvonalát érinti, így sürgős megoldás kellett: Lázár János még augusztus végén elrendelte az érintett 29 kilométernyi szakasz felújítását.
Az intézkedéssel azonban akadt két probléma: az, hogy 32 milliárd forintba kerül és az, hogy nem igazán lehet találni 29 kilométerre elegendő, kétvágányú vasútvonalra való sínt és betonaljat, gépeket és azokat kezelő dolgozókat.
A MÁV a MÁV FKG-nak szervezte ki a felújítást, ők pedig találtak egy alvállalkozót a küldetésre. Mészáros Lőrinc V-Híd Zrt.-jére várt a feladat, így munkásainak és munkagépeinek jelentős része egyik napról a másikra otthagyta a belgrádi vonal építkezését, és átment a szóban forgó fővonalra dolgozni.
A Telex érdeklődött a cégnél a történtek után. Mint írták:
„A V-Híd Zrt. gépei és szakemberei most is az ország több pontján végeznek egyszerre pályaépítési munkákat. A magasan képzett irányítói létszámnak és az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően az új és a meglévő munkák összehangolása és kivitelezése nem okoz nehézségeket”.
Emellett a MÁV-ot is megkeresték, hogy megkérdezzék: valóban a győri fővonal építésére mentek át a V-Híd dolgozói és gépei. Válaszukban kifejtették, hogy Budapest–Belgrád-projekt határidőben való befejezése a vállalkozó kötelessége és felelőssége.
Ugyanakkor Andó Gergely vasúti közlekedési szakértő úgy fogalmazott: szerinte a V-Híd gyakorlatilag
a Budapest–Belgrád-projekt költségvetéséből dolgozik a győri fővonal felújításán
– előbbi befejezése így akár hónapokat is csúszhat.