Rendkívüli bejelentést tett a MÁV, miután Lázár János kiadta az ukázt a vasútnak

Hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő vonatokra és pótlóbuszos átszállásra kell számítani – közölték.

Jelentősen módosul a menetrend hétfőtől a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonalon, miután szeptember 18-án megkezdődik a Biatorbágy és Szárliget közötti szakasz felújítása – közölte a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága pénteken az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint a három hónaposra tervezett vágányzár október 26-ig tartó első ütemében is már hosszabb eljutási időre,

rövidebb útvonalon közlekedő vonatokra és pótlóbuszos átszállásra kell számítaniuk az utasoknak.

A karbantartással érintett szakaszon napközben menetirányonként és óránként egy személyszállító vonat fog közlekedni, a belföldi utasok számára is közvetlen, átszállásmentes kapcsolatot biztosítva Bécs, Győr, Tatabánya és Budapest között. Ezek a vonatok Kelenföld és Tatabánya között nem állnak meg.

A reggeli időszakban Tatabánya felől egy G10-es és két személyvonat segíti a közvetlen eljutást a Déli, illetve a Keleti pályaudvar felé.

A személyvonatok helyett eltérő megállási renddel gyorsjáratú, valamint több helyen is megálló pótlóbuszok közlekednek majd Tatabánya és Budaörs között.

A soproni és szombathelyi InterCityk Tatabányáig közlekednek, ahonnan

pótlóbusszal lehet Kelenföldig eljutni.

A MÁV a közleményben felhívta a figyelmet, hogy a győri fővonalon utazók ne megszokásból utazzanak, hanem

előre tájékozódjanak a www.mav.hu/egyesvonal weboldalon, amelyet folyamatosan frissítenek.

A módosított menetrendek a MÁV online felületein, a MÁV applikáción és az ELVIRA-n várhatóan szombattól lesznek elérhetők. Az egyes járatok esetében a pótlóbuszos eljutást is ekkortól fogják jelezni a menetrendi keresők – írták a közleményben.

Lázár János egyébként augusztus végén rendelte el a hegyeshalmi, 1-es számú vasúti fővonal felújítását. A döntés azután érkezett, hogy a rossz pályaállapotok miatt 100 kilométer per órára kellett csökkenteni a 160 kilométer per órás sebességű vasúti pályán engedélyezett sebességet. Egyébként Magyarországon jelenleg ez az egyetlen vasútvonal, ahol ilyen nagy sebességgel közlekedhet(né)nek a vonatok.

(MTI/Nyugati Fény)

Valódi Hírek