A Google Shopping – vagy ahogy idehaza ismerik, a Google Vásárlás – már 2019-ben megérkezett Magyarországra, sokak legnagyobb megelégedésére. Így most már a webáruházak rendelkezésére áll a hirdetések ezen formája is.
Mi a Google Shopping lényege, és hogyan működik?
A Google Shopping a Google kereső felületén elhelyezett hirdetéseket jelent – a Google Ads rendszeréhez hasonló módon. A hirdetések itt is keresési kifejezésekre jelennek meg, de itt már nem pusztán csak szöveges, általános hirdetésekről van szó, hiszen a termékeket meg lehet jeleníteni árral, képpel együtt. A Webáruház készítés áraknál a Google Shoppinggal kapcsolatos teendőket is elvégzik, amennyiben az Ő segítségüket kéred a webáruház készítése során.
Ahhoz, hogy valaki Google Shopping hirdetéseket indítson el szüksége lesz Google Ads fiókra, valamint egy Merchant Center fiókra. Az Ads és Merchant Center fiókokat össze kell kapcsolni ahhoz, hogy a Google megjelenítse az adott webáruház termékeit a keresési találatoknál, illetve át kell adni a Merchant Center részére a termékekkel kapcsolatos információkat is.
Milyen előnyei vannak a Google Shopping alkalmazásának?
A Google Shopping előnyeit neked is érdemes kihasználni a forgalom és a nyereségesség növelése érdekében. Ilyen előnyök például::
- Kiemelt helyen jelennek meg a hirdetéseid – a Google Ads hirdetési rendszeréhez hasonlóan, a Google Shopping hirdetései is a természetes találatok felett a Google első oldalán jelennek meg. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amikor az emberek releváns kifejezésekre keresnek rá, akkor jó esély van arra, hogy találkozni fognak webáruházad hirdetéseivel. A termékeid megismertetésével így fel tudod venni a versenyt a nagyobb webshopokkal is.
- A Google Shopping hirdetésekben képek is vannak – tapasztalatok szerint az emberek sokkal jobban szeretik a képeket tartalmazó hirdetéseket, sokkal szívesebben kattintanak rá az ilyenekre, főként akkor, ha termékeket keresnek. A Google Shopping lényegében ezt használja ki, így a képeket, és árakat is tartalmazó hirdetések nagyobb eséllyel érik el, hogy vásároljanak is az érdeklődők.
- Könnyen üzemeltethető – csak egy Shopping Feedet kell készítened, ahova fel kell vinned az információkat a hirdetni kívánt termékekről. Az adatokból a Merchant Center fogja összeállítani a hirdetéseket, így csak annyi a dolgod, hogy felépíts egy rendszert, és továbbítsd a Google felé. A folyamatot még automatizálni is lehet. Ez elsősorban az olyan webshopok számára előnyös, ahol nagyon sok termékkel, termékcsoporttal rendelkeznek.
- Egy keresésre több hirdetésed is megjelenhet
A Google Shopping akár az árak összehasonlítására is alkalmazható
Mivel a megjelenített hirdetések a termékek árait is tartalmazzák, így az egyes webshopok árait már a hirdetésre kattintás előtt össze lehet hasonlítani. Ez azért is jó, mert így nem szükséges valamennyi webshopot külön-külön meglátogatni – közvetlenül a keresőből elérhetőek az árak.
Fedezd fel te is a Google Shopping világát, és használd ki az előnyeit!