Szerinte hazánk veszi majd át a németek szerepét.
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a Magyar Nemzetben megjelent véleménycikkében arról írt, hogy általában véve is „betegnek tartja Európa gazdaságát„, amelyet az uniós szankciókkal indokolt. Nagy szerint ugyanis ezek többet ártanak a világ többi részének, mint Oroszországnak, ráadásul – magyarázta – a büntetőintézkedések szerinte nem úgy sültek el, mint ahogy azt Brüsszel tervezte. Véleménye szerint a szankciók a keleti gazdaságoknak adtak lendületet.
„Európa gazdasága nem jött vissza a nyári szünetről, de nem is jöhetett, mert nem nyári, hanem betegszabadságra ment”
– írta miniszter.
Nagy Márton kitérve Kína fejlődésére, úgy vélekedett, „az elhibázott szankciók” miatt hamarosan újra a Nyugatnak kell ellesnie az elektromos autó technológiáit is.
„A szankciós háborúval az unió begyújtotta maga alatt azt a strukturális bombát, amin tudta nélkül régóta ült. E folyamat hatásai legjobban ma
Európa »beteg embere«, Németország példáján látszanak”
– fogalmazott Nagy Márton, aki terjengősen fel is sorolta a „német gazdaság drámai adatait„, külön megemlítve az ország „elhibázott politikai döntéseit”, valamint arra is kitért, hogy Amerika „a szankciós háború leple alatt” épp elviszi a high-tech ipart, Kína pedig az autóipart, ezzel a német gazdaságot a Nyugat és a Kelet felosztotta egymás között – értékelt.
„A szankciók tehát nagyon is működnek, csak nem úgy, ahogyan azt Brüsszelben gondolták: megadják azt a lendületet a keleti gazdaságoknak, amivel maguktól talán nem rendelkeztek”
– fogalmazott.
A miniszter azt is írta, a koalíciós viták miatt a gazdaságpolitika egyelőre nem rendelkezik megoldásokkal, majd egy friss kutatást is idézett, amely szerint a németek kétharmada elégedetlen a kormánnyal.
Úgy vélte: Amerika, Kína mellett ezen hazánk is nyerhet, ugyanis szerinte
Magyarország „megmentheti az európai ipar jelentős részét„
azzal, hogy a gazdasági béke színtereként az unióban tartja az európai vállalatokat, miközben új perspektívákat kínál számukra. Nagy Márton szerint „egyre többször fogjuk látni”, hogy a Németországban bezáró autóipari beszállítók így hazánkban nyitnak újra, és alakítanak ki értékláncokat ázsiai vállalatokkal.
Közölte: Németország mint gazdasági partnerország jelentősége arányaiban csökkenhet, de nekünk az az érdekünk, hogy Németország, a német vállalatok, azok közül is az autógyártók sikeresek legyenek, mert akkor mi is sikeresek vagyunk. Az, hogy otthon sikeresek vagy nálunk, már csak rajtuk múlik – fűzte hozzá.