Tippek egy raktárosi önéletrajz megírásához

A logisztikai láncolat egy rendkívül fontos részét képezi a gazdaságnak, mivel folyamatosan követi és kiszolgálja a termékek előállítóinak és a kereskedők változó elvárásait. Ennek pedig kiemelt részét képezi a raktározás, amely nem csupán az áruk gondozásáról szól, hanem magában foglalja az átvételüket, a kezelésüket, a biztonságos megőrzésüket és a célállomásra történő szállításuknak az irányítását is.

Ez tehát egy rendkívül sokrétű terület, ahol számos olyan feladat adódik, melyek elvégzéséhez különféle képességek, végzettségek és felkészültség szükségeltetik. Ennek köszönhetően pedig elég nagy az esély az elhelyezkedésre ebben a szakmában. A raktáros munkakörök Kaposváron is elérhetőek, elég csak megnézni például a Kaposvárállás weboldalát.

Ez azonban még nem jelent garanciát arra, hogy biztosan alkalmazni is fognak minket. Ehhez ugyanis szükség van egy kitűnő önéletrajzra, amelynek a megírásához a mai cikkünkben adunk néhány tippet.

Hogyan kezdjünk hozzá?

Az első és legfontosabb tanácsunk az, hogy törekedjünk a lényeg leírására, de mindeközben hűen mutassuk be azt a tudást és képességeket, amelyek ideális jelöltté tesznek minket egy raktárosi munkakör betöltésére.

Ezután pedig válasszunk ki kevésbé harsány, letisztult, megbízhatóságot és professzionalizmust sugalló önéletrajzmintát, és határozzuk meg, hogy milyen betűtípust és méretet használunk.

Ha mindez kész, akkor adjuk meg a személyes adatainkat!

Abban az esetben, ha nem adunk meg elérhetőséget, vagy véletlenül elgépeljük őket, akkor hiába választott ki minket a HR-es egy személyes interjúra, ha nem tudnak elérni, akkor bizony lecsúszunk a lehetőségről. Ezért kiemelt jelentőséggel bír, hogy többször is ellenőrizzük le a megadott adatok helyességét.

Ezek alá pedig jöhet a szakmai összegzés, amely nagymértékben befolyásolja azt, hogy a HR-es tovább olvassa-e az önéletrajzunkat, vagy sem. A megírása során tehát mindenképpen arra kell törekedni, hogy a kész szöveg eladjon minket és a tudásunkat is.

Ezt pedig leginkább úgy érhetjük el, ha néhány gyakran használt kulcskifejezés segítségével felsorolunk legalább 3-4, a pozíció szempontjából releváns készséget. De emellett érdemes még a szakmában elért eredményeket is bemutatni konkrét számok segítségével, és megemlíteni azokat a dolgokat, amelyeket a jövőben szeretnénk elérni.

Végül pedig jöhet a készségek, a korábbi munkahelyek és a tanulmányok felsorolása!

Fontos, hogy az utóbbi kettő fordított időrendi sorrendben történjen meg, és lehetőleg a 10 évnél régebbi munkahelyeket, illetve a pozíció szempontjából irreleváns képzéseket ne soroljuk fel.

A HR-es ugyanis abból nem fogja tudni, hogy képesek vagyunk-e például az ERP rendszerben rögzíteni minden a raktárból történő ki-, illetve befelé irányuló alapanyagmozgást, hogy fél évig dolgoztunk egy bárban pincérként.

Ami pedig a készségek bemutatását illeti, próbáljunk meg itt is minél több kulcsszót használni, hogy a jelentkezésünk a kupac tetejére kerüljön!