Nem várt sokat a válasszal.
A Fővárosi Törvényszék megsemmisítette a Déli körvasút környezetvédelmi engedélyét, ezzel pedig elkaszálta a Vitézy Dávid által dédelgetett kormányzati beruházást.
A volt közlekedési államtitkár kedden, alig pár órával a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület posztja után a Facebookon reagált a történtekre:
elmondása szerint
nem kell az egész projektet a kukába dobni,
a bíróság csupán technikai és eljárási hibákra hívta fel a figyelmet, így a beruházás csúszni fog, de arra is lát esélyt, hogy Magyarország végül elveszíti a több száz milliós uniós forrást.
A VEKE szerint Vitézy korábbi írásában a helyi lakosokat támadta, a volt államtitkár szerint azonban a projekt ellehetetlenítése az
„álzöld aktivizmus” jelképe lehet.
Vitézy Dávid bejegyzését változtatás nélkül idéztük:
„A bíróság ma ismét megsemmisítette a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét a vasútellenes csoportok, illetve a fővárosi és újbudai önkormányzatok indítványára.
A bíróság nem a projekt egészének létjogosultságát vagy indokoltságát vonta kétségbe, de különböző technikai és eljárási hibákat azonosított, ezek majd az írásba foglalt ítéletből derülnek ki pontosan.
A bíróság döntését nyilván mindenkinek el kell fogadni, de ez sajnos jó eséllyel azt jelenti, hogy a beruházás – még ha viszonylag gyorsan korrigálja is a beruházó és a hatóság a bíróság által kifogásolt nagyrészt technikai hiányosságokat – jelentősen csúszhat és komoly esélye van annak is, hogy a beruházás és akár Magyarország elveszít végül többszáz milliárd forint uniós forrást.
Ne legyen így, bízom benne, hogy a környezetvédelmi hatóság és a beruházó minisztérium mindent megtesz, hogy mihamarabb legyen a bíróság által kért technikai korrekciók után újból engedélye a beruházásnak.
Amikor azt látjuk, hogy a vasúti közlekedésben egyre jobban lemaradunk ma már nem csak Ausztria, de Csehország mögött is,
ehhez pont az ilyen döntések járulnak hozzá, mint ez a mai.
De az akkor sem lehet jó döntés, ha a vasútellenes tiltakozás és az e mögé politikai megfontolásokból beállóknak engedve lemondunk a vasút fejlesztéséről a központi régióban.
Ezzel a jövőnket éljük fel, mind környezeti, mind gazdasági, mind közlekedéspolitikai szempontból.
A képen az egyelőre a semmiben végződő harmadik vágány az újonnan épült híd végén Budán.
Ahogy ezt tegnap az Indexen írtam, ha a Déli Körvasút megépítésének ellehetetlenül, egy folytatás nélkül árválkodó, európai uniós pénzből megépült, de
sosem használt vasúti híd fog emlékeztetni a rövidlátásra
Budapest közepén mindannyiunkat, az álzöld aktivizmus mementójaként.”
(Vitézy Dávid/Facebook)