Rekordévet zártak.
2018 óta monopolhelyzetben alakult ki két céggel az állami kommunikációs piacon. Ekkor lépett be a piacra a New Land Media és a Lounge Design. A tulajdonosuk azonos: Balásy Gyula.
A két cégen évente több száz milliárd forint folyik át. Rajtuk keresztül hirdethetnek az állami vállalatok, és náluk landolnak Rogán Antalék megrendelései is a propaganda legyártására.
2016 és 2021 között az állami kommunikációt is bonyolító két cég 36 milliárdos haszonra tett szert, ebből osztalékként Balásy összesen 22,5 milliárdot ki is vett. A 2022-es adatok a májusi mérlegleadásoknál derülnek ki, de előzetesen úgy tűnik, hogy kiváló évük volt tavaly is.
A közbeszerzési értesítőben ugyanis időnként megjelenik, hogy megint kötöttek Rogánék egy keretszerződést a kormányzati propaganda formába öntésére a New Land Mediával és a Lounge Designnal.
A 444.hu összesítése szerint 2022-ben 197 milliárd forint ment kormánypropagandára. Ebben benne van
- a Brüsszelt támadó plakátok és újsághirdetések tervezése és kihelyezése,
- a YouTube-ot és a Facebookot hirdetésként elárasztó kormányzati videók elkészítése,
- a nemzeti konzultációk lebonyolítása,
- a nyugdíjasoknak kiküldött reklámújság, ami a Jókor néven fut, és 369 millióba került,
- valamint a 13. havi nyugdíjhoz kiküldött „tájékoztató levél”, ami 443 millióba volt az adófizetőknek.
Mindezt úgy adták oda Rogánék a Balásy-cégeknek, hogy az első pályázatokat leszámítva kizárólag ők adnak be ajánlatot, és verseny nélkül viszik a megbízást.
Rogánék késve kiadott szerződéslistájából kiderül az is, hogy tavaly szeptemberben egyéves megállapodást kötöttek Habony Árpád egykori felesége, Kaminsky Fanni cégével. A Triton Communications Kft.-vel 760 millió forintért állapodtak meg a „közösségimédia-megjelenésekhez kapcsolódó kommunikációs feladatok ellátása a Miniszterelnöki Kabinetiroda számára” témakörben, elvileg egyéves időtartamra.
(via 444.hu)