Bevezetés a Facebook e-commerce kampányok rejtelmeibe

Itt vannak az alplépések.

Az év bizonyos időszakaiban, leginkább a karácsonyi nagy hajrában a vállalkozások többsége igyekszik minden erejével kihasználni a kínálkozó lehetőségeket.

A Facebook ecommerce kampányok tökéletes megtervezése, és az igazán hívogató hirdetések létrehozása azonban nem könnyű feladat.

Alapvető lépések ismerete

Ahhoz, hogy igazán jól teljesítsenek kampányaink, tisztában kell lennünk az alapokkal, ugyanakkor az egész folyamatot egészében kell szemlélnünk. A webshop üzemeltetés, és a tökéletesre szabott hirdetések megalkotása szakértelmet kíván.

Szerencsére a lehetőségeink bőségesek, így dönthetünk akár úgy is, hogy profikra bízzuk a hirdetéseink menedzselését. A 7Blog performance marketing szolgáltatása remek megoldást kínál, ha a cél az ötcsillagos hirdetési kreatívok megkomponálása, és a skálázható megtérülés.

Nézzük meg egy kicsit a Facebook ecommerce funnel egyes lépéseit!

Elsőként megkezdjük a hideg tömeg webshopba terelését, itt jobb célzással, kevesebb lemorzsolódási aránnyal tervezhetünk. Viszont kisebb tömeget érünk el hirdetésünkkel. Fontos, hogy már az elején “elegendő tömeg” álljon rendelkezésünkre, hogy a továbbhaladáshoz is maradjon elég felhasználó. Persze könnyű átesni a túloldalra, és tetemes mennyiségű, irreleváns vevőjelöltre költeni, így lényegében céltalan pénzégetés történik.

A folyamat ezen a ponton kettéválik, vagyis ideális esetben megtörténik a vásárlás, rosszabb esetben a felhasználó habozik. Talán kosárba teszi a terméket, majd mégis elhagyja az oldalt vásárlás nélkül. Egy döntés halogatása elképesztően jó érzés az agyunk számára, bár ettől még nem célravezető.

A lemorzsolódás okai

A nagy számú kosárelhagyás tényezői igen sokfélék lehetnek. Előfordulhat, hogy nem elég meggyőző a kommunikáció, esetleg a user talált megfelelőbb alternatívát, netán nem optimális az árazás.

Az okok között szerepelhet a magas szállítási költség, de gondolni kell a sebességre is. A csigalassú webshopok felejtősek a vevők fejében. Komoly hátrány a reszponzivitás hiánya. Ahogyan a nem kellően biztonságos fizetési rendszer is igen erős érv a vásárlás megtagadására.

Facebook kampányok leggyakoribb hibái

Talán a legtöbbször a célzás pontosságán és relevanciáján dől el a kampányok sikeres kimenetele. Érdemes jól fókuszálni, olyan közönségre, akik valóban érdeklődnek a termék iránt.

A megoldás a custom audience-ek tesztelésében rejlik. Ez esetben az algoritmus gyűjti a felhasználókat eltérő célzási szempontok alapján. Például webshop látogatók, melyet leszűkíthetünk aszerint, hogy kik töltöttek hosszabb időt az oldalon, őket nyilván jobban érdekli a termék. Optimalizálási problémák is jelen lehetnek, vagy épp a dinamikus remarketing hiánya.

A vásárlásra optimalizálás helyett ideális megoldást jelenthet, ha például kosárba tételre történik az optimalizáció. Mérés és tesztelés hiányában viszont mit sem ér a sok tudás. A Facebook pixel létfontosságú alkotója az eredményes hirdetési kampányoknak.