A Gazdasági Versenyhivatal rárúgta az ajtót a Google-re, azonnali lépéseket kértek

Egy sor vállalást tett a hatóságnak a nemzetközi mamutcég.

A Google egyértelműbb tájékoztatást vállalt az európai fogyasztóvédelmi hatóságok nyomására; Magyarországon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) erőfölényes vizsgálatot folytat az óriáscéggel szemben — közölte a versenyhatóság csütörtökön az MTI-vel.

A közlemény szerint az Európai Bizottságot és a tagállami hatóságokat tömörítő Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózattal folytatott párbeszéd hatására

a Google vállalta,

hogy egyes platformjain a jövőben egyértelműbb tájékoztatást nyújt a felhasználók számára.

A változások célja, hogy a fogyasztók tudatosabb döntéseket hozhassanak, amikor igénybe vesznek valamilyen szolgálatást.

Az egyeztetéseket követően a Google vállalta, hogy a megrendeléseknél korlátozza az árakra és az elállásra vonatkozó egyoldalú változtatási lehetőségeit, valamint létrehoz egy e-mail címet, amelyen a fogyasztóvédelmi hatóságok jelezhetik a jogsértő tartalmakat és kérhetik azok gyors ügyintézését.

A Google Flights és a Google Hotels felületei kapcsán a cég csatlakozott a többi nagy szálláshely-platform átláthatóságot szolgáló kötelezettségvállalásaihoz. A felületek emellett egyértelműsítik például, hogy a felhasználók kivel szerződnek valamint, hogy árengedmény esetén mekkora volt az eredeti ár.

A Google Store és a Google Play Store a szerződéskötés előtt világos tájékoztatást ad majd a szállítási költségekről, az elállási jogról, a javítási- és cserelehetőségekről, valamint az eladóval összefüggő információkról és kapcsolatfelvételi lehetőségekről.

Mindezek mellett a Google Play Store feltünteti, hogy a felhasználók miként válthatnak az országonként eltérő verziók között, a cég pedig tájékoztatja a fejlesztőket az úgynevezett „geo-blocking”-tilalmakról – vagyis alkalmazásaik EU-szerte egységes elérhetőségének kötelezettségéről, illetve a fizetési módok megkülönböztetés-mentességéről.

Arra is kitértek,

a GVH jelenleg erőfölénnyel való visszaélés gyanújával folytat vizsgálatot,

hogy feltárja, a Google keresőjében dalcímekre megjelenő, úgynevezett dalszövegkártya alkalmazásával az óriáscég versenyjogot sértő módon részesíti-e előnyben saját szolgáltatását.

Felidézték, hogy néhány évvel ezelőtt a magyar versenyhatóság szintén a fogyasztók jogszerű tájékoztatásának érdekében írt elő kötelezettségeket a Google számára az Allo chatkliens kapcsán, amelynek hatására a kaliforniai cég világszerte 44 nyelven pontosította kommunikációját.

(MTI)

Valódi Hírek