Már meresztgetik a karmaikat.
A Fővárosi Önkormányzat brüsszeli képviseletének vezetője a magyar helyreállítási terv közlekedési fejezetében vette észre, hogy
Mészáros Lőrinc újíthatja fel a Békéscsaba-Lőkösháza vasútvonalat.
A volt EP-képviselő leírta:
a mindössze 30 kilométeres pályaszakaszt az oilgarcha 146,8 milliárdért újítaná fel.
Mindez azt jelenti, hogy kilométerenként 4,85 milliárd forintba kerül a beruházás, ha jóváhagyják a magyar helyreállítási tervet. Összehasonlításul az Almásfüzitő-Komárom szakasz csupán 1,83 milliárd forintba kerülhet kilométerenként.
Mint Jávor megírta, a 4,85 milliárdos kilométerenkénti ár megfelel, minimum 250 kilométer per órás sebességre alkalmas vasúti pályák létesítési költségeinek — a Békéscsaba és Lőkösháza közti szakasz esetében azonban szó sincs ilyen tervekről.
A drágaság oka egyértelműen az, hogy Mészárosék már tavaly megnyerték a vasútvonal felújítására vonatkozó tendert.
„Feketén-fehéren kiderül belőle, hogy a magyar kormány
a még jóvá sem hagyott tervből is már úgy lop, mintha nem lenne holnap,
és ez egyben világos útmutatás arra nézve is, hogy mi várható a jövőben.
Az uniós pénzek továbbra is nyomtalanul fognak szétszivárogni a NER oligarcháinak zsebébe, a magyar kormány meg jól szórakozik a lóvá tett EU-n a következő uniós vétóig.
Jávor Benedek emlékeztetett: a Magyarországnak szánt pénzek továbbra is zárolva maradtak. Ennek ellenére elmondása szerint nemrég még arról volt szó, hogy nem csupán a magyar helyreállítási tervet hagyhatja jóvá az Európai Bizottság, de a zárolt összeget is csökkenthetik — minderre azonban a magas korrupció miatt nem került sor.
(Jávor Benedek blogja nyomán)