Van, ahol el is marad az ajándékozás.
Az infláció erősen befolyásolja a magyar háztartások karácsonyi ajándékokra szánt keretösszegét – derül ki a MediaMarkt kutatásából.
A reprezentatív felmérés szerint az emberek több mint fele nyilatkozott úgy, hogy kevesebbet költ idén ajándékra, mint szeretne.
A felmérés szerint a lakosság kétharmada 30 ezer forintnál is kevesebbet költ idén ajándékokra, ebből a kistelepülésen élők és az alacsonyabb végzettségűek az átlagnál is jóval kevesebbet, 10 ezer forint alatti összeget tudnak erre a célra szánni.
Egyre több háztartásban figyelhető meg, hogy elmarad az ajándékozás. A felmérés szerint ennek több oka is van: ilyen például egy családi megegyezés, hogy az együttlét a fontosabb, nem az ajándék; de jelentős azok aránya is, akik anyagi okokat jelöltek meg az ajándékozás elhagyására.
Jó hír azonban, hogy egyre többen a fenntarthatóság miatt döntenek úgy, hogy nem ajándékoznak, válaszadók negyede egyszerűen nem akar újabb tárgyakat halmozni.
(via vg.hu)