Hiába dobtak ki rá több milliárd forintot.
A Természettudományi Múzeum után újabb nagy fővárosi kiállítóhelyet költöztethet vidékre a kormány, tudta meg a Népszava.
A Közlekedési Múzeum városligeti épületét azzal zárták be 2015-ben, hogy az évtized végére egy teljesen új, korszerű intézmény nyílik majd a helyén. Az épületet ugyan eldózerolták, de az Orbán-kabinet 2017-ben úgy döntött, hogy inkább a MÁV Kőbányai úti egykori ipartelepén húzzák fel az új közlekedés múzeumot. De elképzelhető, hogy még messzebbre kell költözniük.
A Népszava értesülései szerint az építési minisztérium egyik államtitkára az elmúlt hetekben több helyen is említést tett arról az elképzelésről, miszerint a közlekedési gyűjteménynek jobb helye lehetne vidéken, például
Nyíregyházán vagy Debrecenben.
Utóbbi esetén Kósa Lajos fideszes országgyűlési képviselő városa valóságos múzeumi nagyhatalommá válna.
A kormánnyal tavaly év végén kötött megállapodás értelmében Debrecen önkormányzata 2,4 milliárd forintot költhet a Természettudományi Múzeum létesítésének előkészítésére. A dolgozók, az akadémia és a szakma tiltakozása tehát egyaránt hiábavalónak bizonyult, a Ludovika terjeszkedése mindennél fontosabb.
Mindez megismétlődhet a közlekedési múzeummal is. A kijelentés kevéssé meglepő annak fényében, hogy Lázár János már miniszteri meghallgatásakor leszögezte, hogy a vidéket kívánja előtérbe helyezni az állami beruházásoknál. A vidéki helyszínválasztással ugyanakkor
kidobnák
az új múzeum létesítésének előkészítésére kapott 10 milliárdot és a tervezésre költött csaknem 8 milliárd forintot is.
A vidéki helyszínre vonatkozó kérdésre azt válaszolták:
„A beruházás döntő részben központi költségvetési forrásokból valósulhat meg. A működés kereteiről, így helyszínéről pedig a kormány dönt.”
A költözésről szóló pletykákat tehát nem cáfolták.