Mi történt? Megfosztották Nagy Mártont egy kiemelt feladattól, ami Lázár Jánoshoz került

Mészáros Lőrincéket fogja ellenőrizni.

Egy szerda este megjelent kormányrendelet értelmében csütörtöktől Lázár János gyakorolja „az országos közutak és műtárgyaik létrehozására és működtetésére vonatkozó koncessziós szerződésekkel összefüggésben az államot megillető valamennyi jogot és kötelezettséget, így különösen a szerződés teljesítésével, végrehajtásával kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket, ennek keretében elvégzi a koncessziós szerződésekben rögzített gyakorisággal az üzemeltetési és karbantartási tevékenységek ellenőrzését is”. Az építési és beruházási miniszter Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztertől vesz át feladatot — írta a hvg.hu.

Idén májusban hirdették ki, hogy a Themis magántőkealap nyerte el az autópályák 35 évre szóló építésére és karbantartására kiírt koncessziós eljárást, ezeket a feladatokat szeptember 1-jétől látják el. A Themis magántőkelap tagjai a Mészáros Lőrinc-féle Konzum PE Magántőkealap, a szintén Mészáros Lőrinc többségi tulajdonába tartozó Opus Global Nyrt., az Opus Bridge és New Way magántőkealapok, valamint további három magántőkealap: a Cronus, a Via és a Vesta.

A konzorcium vezető alapja – mint a napi.hu arról beszámolt – , a Themis, csakúgy mint a Cronus, a Via és a Vesta a Minerva Befektetési Alapkezelő Zrt. alá tartozik, amelynek Szíjj László a tulajdonosa, aki szintén megtalálható a leggazdagabb magyarok listáján, a Duna Aszfalt Kft.-vel, illetve cégcsoportjával 2018 eleje óta önálló­an több mint 460 milliárd forintnyi állami pályázatot nyert el.

Korábban a G7.hu arról írt, hogy óvatos becslésük alapján a megbízás mostani árakon körülbelül

5,5 ezer milliárd forintról szól.

A kormánytagok hatáskörét meghatározó jogszabály szerint a Nemzeti Koncessziós Irodát irányító miniszterelnöki kabinetfőnök joga általában a koncessziós beszerzési eljárások lefolytatása és az eljárás eredményéről szóló döntés meghozatala, a szerződés megkötése. Ezek a lépések az autópályáknál már megtörténtek. Ugyan 2015-ben komoly ellentétek voltak Rogán Antal és Lázár János között, itt most nem Rogántól vettek el feladatot Lázár javára, hanem Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztertől. Ugyanis az ő hatásköréről mondta eddig a rendelet, hogy többek között a koncessziós szerződéseket is vizsgálja és ellenőrzi. Az autópályák esetében most ez került át Lázár Jánoshoz.

(hvg.hu)

Kapcsolódó:

https://nyugatifeny.hu/2022/05/06/rogan-bejelentette-ki-nyerte-el-az-autopalyak-kezeleset-a-kovetkezo-35-evre

Valódi Hírek