A szabály a mentőkre is vonatkozik.
Veszélyeztetheti a mentést a MOL rendelkezése, amely szerint egyszerre csupán 50 liter üzemanyagot lehet tankolni egy kúton — hívta fel a figyelmet Facebook-oldalán Dr. Kunetz Zsombor.
Az Országos Mentőszolgálat levélben jelezte a problémát.
Kunetz bejegyzését változtatás nélkül közöljük:
Az a helyzet, hogy a MOL nemcsak a lakosság, hanem a közszolgálatok „hatóságiáras” kiszolgálásában is
bevezette az 50 literes limitet.
Így ez alól a Mentőszolgálat sem kivétel, és előfordulhat olyan eset is, amikor egy profit orientált részvénytársaság saját maga veszélyezteti, vagy akadályozza a mentést magát.
Tulajdonképpen erre hívja fel a Mentőszolgálat a figyelmet, aki az állami szervezetekhez hasonlóan a MOL-lal áll szerződésben.
Az igaz, hogy a Mentőszolgálat járművei egy nap többször is tudnak akár ugyanannál a kútnál is tankolni, illetve akár több kúton naponta többször is, de egy tankolással csak egyszeri maximum 50 litert vételezhetnek így a kisnyomású kútoszlopokon.
Nagy nyomású kútoszlop pedig, nem mindenhol van és nem minden mentőgépjármű képes ott tankolni.
Egy átlagos – több féle-fajta fut az ország útjain – mentőgépjármű tankja 75 literes, tankolásra többnyire műszak végén a váltáskor kerül sor, így könnyen előfordulhat, hogy nem tudja a gépkocsivezető teletankolni a mentőt, mert eléri az 50 literes limitet.
Újabb tankolás, újabb időveszteség, amely alatt
a mentőegység nem riasztható.
Egy-egy kocsi esetében ez még talán nem lesz probléma, de itt közel 800 életmentésre beállított járműről van szó.
A magyarországi mentés, egyébként is meglehetősen rosszul szervezett,
ennek a hatékonyságát csökkenti minden egyes felesleges időpazarlás.
Márpedig a szükségesnél többszöri tankolásra kényszerítése a Mentőszolgálatnak az a mentés veszélyeztetése, hiszen ezen idő intervallumban a mentőegység nem riasztható, ahogyan a téves, véletlenszerűen nem „hatóságiáras” tankolás után a jegyzőkönyveztetés ideje alatt sem.
Mindez történik akkor, amikor sok helyen
a 20 perces ebédszünet kiadása is komoly logisztikai problémát jelent,
vagy akkor, amikor a mentők maguk kérik, hogy sor esetén engedjék őket előre a benzinkúton.
Így a MOL a sajátos rendelkezésévél nemcsak a lakossági üzemanyag-vásárlást, hanem a mentést is korlátozhatja.