Nem lennénk most a légitársaság helyében.
Az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület pert indított a Ryanair ellen, és kérte a törvényszéktől annak kimondását, hogy a tisztességtelen a Ryanair Általános Személy- és poggyászfuvarozási Feltételek azon feltétele, amelyik megengedi az adók és díjak fogyasztókra történő utólagos áthárítását — közölte az MTI-vel az egyesület.
A HVG ugyanakkor megjegyzi, az eddig teljesen ismeretlen szervezetet
tavaly hozták létre Gencsapátiban.
A per sikere esetén a törvényszék semmissé fogja nyilvánítani ezt a feltételt és a Ryanair köteles lesz mindenkinek visszafizetni az utólagosan áthárított extraprofit-adót. A fogyasztóvédők szerint innentől nem a Ryanair vezérigazgatója dönti el, átháríthatja- e a cég költségeit, hanem az illetékes bíróság — írják.
A közleményben kiemelik, a per nem helyettesíti a fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálatait és nem része a minisztérium által elrendelt országos témavizsgálatnak. Mindazonáltal a civil fogyasztóvédők is üdvözlik a Ryanair elleni hatósági eljárásokat és fontos előrelépésnek tartják az országos témavizsgálatot.
Ugyanakkor hozzáteszik, a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által elrendelt témavizsgálat során azt is szükséges vizsgálni, hogy Magyarországon kötelesek legyenek-e a fogyasztók számára nyitva álló személyes ügyfélszolgálatot nyitni a nagyobb utasforgalommal rendelkező légitársaságok.
„A fogyasztóvédők szerint kettő, az ügyfelek részére nyitva álló ügyfélszolgálati helyiség kialakítását indokolt törvényben előírni, egyet a repülőtéren, egyet
Budapest központi részén”
— írják, kiemelve, hogy egyeztetést kezdeményeznek a fogyasztóvédelmi szervezetekkel.