Hatalmas lebukás: Lefényképezték a Nemzeti Filmintézet képviselőit, ahogy szivarral és osztrigával mulatnak a Cannes-i filmfesztiválon (+fotó)

Miközben egy magyar film sem szerepelt a mezőnyben.

Glamour a Croisette-en címmel közölt képsorozatot három napja a brit napilap, a The Guardian honlapja. Az ismert utcai fotós, Andy Hall képei azt mutatják be, milyen volt a hangulat a világ legfontosabb mozgóképes versenyén, a hétvégén véget ért 75. cannes-i fesztiválon.

A képgaléria egyik felvételén, sorban lefelé a tizediken a lap szerint az amerikai Columbia Pictures producerei élvezik némi szivarozás és harsány nevetés közben a többi között osztrigából álló lakomájukat, de a képen valójában

magyar állami alkalmazottakat

lehet látni.

Név szerint balról jobbra Bereczki Csabát, a Nemzeti Filmintézet (NFI) nemzetközi igazgatóját, amint éppen szivarozik és nevet valamin, mellette Pál Ákost, a NFI vezérigazgatóját, mellette Pesti Ákost, az NFI produkciós igazgatóját, vele szemben pedig Ráduly Györgyöt, a NFI Filmarchívum igazgatóját. A képen látszik még valakinek az alkarja, a tányérok elhelyezkedéséből ítélve az asztalnál összesen hatan ültek.

Rejtély, hogy az állami tisztségviselők – azon túl, hogy amerikai producernek nézték őket – mit ünnepeltek a 75. cannes-i fesztiválon, hiszen egészestés magyar mű nem került be a programba, illetve még régi klasszikus sem a Cannes Classics válogatásba. Kérdés az is, egyáltalán miért vonult fel az NFI ekkora erőkkel Cannes-ban, hiszen a tisztségviselőinek nem igazán lehetett ott dolguk a fesztiválhoz kapcsolódó filmvásáron kívül. És persze kérdéses az is, ki állta az utazás és a tartózkodás költségeit.

Nem mellékes, hogy a tavaly beválogatott, Enyedi Ildikó rendezte A feleségem története még a Magyar Nemzeti Filmalap és Andy Vajna égisze alatt készült, az NFI pedig a 2019-es megalakulása óta

nem finanszíroz

olyan művet, amely jelentős nemzetközi művészi sikerekre lenne esélyes. Ezen pedig pont semmi ünnepelnivaló nincs. (Januárban volt hír, hogy az NFI filmszakmai döntőbizottsága 4,5 milliárd forint támogatást szavazott meg Rákay Philip Petőfi-filmjének úgy, hogy A feleségem története egymilliárd forintot kapott még a jogelőd MNF-től.)

(via Népszava)

Valódi Hírek