Webáruház üzemeltetőként tudjuk, milyen fontos a vásárló körbeudvarlása, miután leadta a rendelését. Minden pozitív gesztus elégedettséget szül pusztán azáltal is, ami a vásárlás után történik, mert azt üzeni: nekünk nem a pénz a legfontosabb, hanem az ügyfél. Ennek mikéntjébe kalauzol el ez a cikk, tartson velünk!
Szó szerint is megköszönhetjük
Ez alatt azt értjük, hogy a vásárlás végén nemcsak azt érdemes közölni, hogy sikerült a rendelés leadása/a fizetés, hanem rögvest megköszönhetjük, hogy minket választott. Az oldal alján pedig a rendelt/megvásárolt termék alapján figyelmébe ajánlhatunk más kínálkozó vennivalót is, hátha kedvet kap egyhez.
Ha webáruházat bérelnénk, akkor persze a technikai részletekkel kapcsolatban bátran kérdezzük meg szolgáltatót!
Megnyugtató e-mail
A rendelést visszaigazoló e-mail meglehetősen alapvető, hiszen ennek birtokában lehet csak biztos a vásárló abban, hogy minden rendben van. Emellett olyan információkat is tartalmaz a levél, mint a rendelésszám vagy a rendelés tartalma. Így mindent még egyszer ellenőrizhet, ha akar.
Ha a puszta funkcionalitásból elmozdulnánk a marketing felé, akkor ebbe az e-mailbe ne csak az adatokat zsúfoljuk bele! Néhány mondatot fűzzünk hozzá, amellyel arra emlékeztetjük, miért volt jó döntés ezt a terméket, illetve minket választania. A fő, hogy ez ne egy sablonszöveg legyen, hiszen éppen az a célunk vele, hogy emlékezetessé tegyük magunkat.
Meglepetés
Többféle módja van annak, hogy egy gesztusértékű dologgal meglepjük a vásárlónkat, amikor kézhez kapja a csomagot.
Az egyik ilyen a köszönőkártya. Mivel sok webáruház alkalmazza, itt is törekedjünk az egyediségre, különlegességre!
A következő egy apró ajándék. Ezzel tulajdonképpen kettős célunk van: az első, hogy növeljük az elégedettséget és felértékeljük a webáruházunkat a szemében. A második, hogy “jelen legyünk” az életében azáltal, hogy használja az ajándékot – minden alkalommal, ha csak egy villanásnyi időre is, de eszébe juthatunk.
Szintén örömmel szokták fogadni a vásárlók a meglepetés termékmintát. Valószínűleg kipróbálják, és ha egyébként elégedettek a webáruházunkkal, könnyen új rendelésbe torkollhat a figyelmességünk.
Hasonló törekvésnek enged másfajta teret a visszatérő vásárlónak felajánlott meglepetés kupon, amit vevőként szinte fáj nem felhasználni. Az igénybevétel feltételeit a céljainknak megfelelően alakíthatjuk – de azért ne essünk túlzásba. A kupon értéke is lényeges: természetesen kifizetődőnek kell lennie a számunkra, de vásárlói oldalról is legyen komolyan vehető! Egy mindössze 5 százalékos kupon például még gesztusnak is kevés.
Visszajelzés kérése
Mindenki szereti, ha kikérik a véleményét, mert kompetensnek és fontosnak érzi magát tőle. De nem csak erről van szó. Valójában a vásárlói visszajelzés nekünk is fontos, mi több: egy részletes értékelés aranybánya a számunkra! Az információkat sokféleképpen felhasználhatjuk, hogy még több vevőhöz juthassunk el, és ők is továbbajánljanak minket.