Tényleg jó ötlet volt az oroszokkal üzletelni.
Veszélybe kerülhet a hármas metró teljes vonalának működése, ugyanis jelenleg az orosz gyártó nem szállít alkatrészeket a szerelvényekhez a háború miatt.
„Első körben járatkimaradásokra lehet egy ilyen esetben számítani, tehát a menetrendhez szükséges járatmennyiséget nem fogja tudni kiadni a BKV. Hosszabb távon – reméljük, hogy ide nem fogunk eljutni, de egy nagyon elhúzódó háborúnál ez is bekövetkezhet – akár
a vonal leállása is bekövetkezhet”
– kezdte Aszódi Attila nukleáris szakértő.
A szakértő hozzátette:
„Ezzel szemben a paksi atomerőmű üzemeltetése és karbantartása közvetlenül nem függ az orosz alkatrész beszállítástól”.
Szerinte probléma sokkal inkább az atomerőmű üzemanyagellátásában jelentkezhet. Ugyanis a blokkokban 15 havonta cserélnek üzemanyagot, amiből két évre előre kell tartalékolni.
„Hogyha egy nagyon hosszan elhúzódó válság lesz, és a szankciók kiterjednek a nukleáris üzemanyag beszerzésére is, akkor ez a két éves készlet nem lesz elegendő ahhoz, hogy egy alternatív szállítótól be lehessen szerezni az üzemanyagot”
– magyarázta.
Mint ismert, az előző városvezetés Tarlós István vezetésével kötötte meg a hármas metró felújítására vonatkozó szerződést az oroszokkal, miközben nyugati gyártók is pályáztak a kocsik rendbetételére. Kapcsolódó:
Feljelentést tett Tarlós metrómutyija miatt az új főpolgármester-helyettes (+videó)
(via ATV)