Borulhat a bili.
Nem titkolhatja a Nemzeti Koncessziós Iroda, milyen számítások alapján jutottak arra, hogy a magyar gyorsforgalmi utak üzemeltetését 35 évre koncesszióba adják magáncégeknek — írta meg a Szabad Európa.
Az ítélet nem jogerős, a per másodfokon folytatódhat. A Fővárosi Törvényszék úgy határozott, hogy
tizenöt napon belül ki kell adni a kért adatokat,
mivel azok megismeréséhez kiemelt közérdek fűződik. A pert a Transparency International Magyarország (TI) indította, miután az NKI nem adta ki számukra a kért információkat.
A törvényszék indoklása szerint az NKI nem indokolta meg kellő alapossággal, miért tartják titokban az állam ezzel kapcsolatos számításait.
A kiírás szerint a nyertes cégnek a koncesszió első tíz évében több száz kilométernyi utat kell építenie és bővítenie, vagyis be kell fektetnie, amiért az állam fizet. A Szabad Európa szerint a koncessziós szerződést decemberig meg akarja kötni a nyertes céggel.
A közbeszerzési eljáráson a THEMIS Magántőkealap, az osztrák Strabag és a lábatlani Dömper Kft. lett a három befutó.
A THEMIS Magántőkealapban Mészáros Lőrinc érdekeltségei adják a tőkeerőt, a Dömper Kft.-ről pedig az a hír járja, hogy ebben a pályázatban a szlovák gyökerű Doprastavval közös konzorciumban indul.
A tervek szerint a legjobb ajánlatot adó céggel
még az idén aláírják a szerződést.
A koncesszió részleteit Rogán Antal minisztériuma nem hajlandó kiadni, azok még tíz évig nem nyilvánosak.