Bécsben főpályaudvart építenek annyi pénzből, amennyiért Mészáros Lőrinc pár kilométer vasutat fejleszt itthon

Kilométerenként kb. 62 milliárd forintért.

Bécsben főpályaudvar is kijött annyiból, mint amennyiért Mészáros Lőrinc pár kilométer vasutat fejleszt Budapesten – írja a G7.

A portál azt írja, az általuk megkérdezett közlekedési szakemberek sem akartak hinni a fülüknek, amikor a Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti vasúti vágányok bővítését közel

338 milliárdért nyerte el a Mészáros érdekeltségébe tartozó V-Híd Építő Zrt.

A név nélkül nyilatkozó szakértők szerint ugyanis egy ilyen munka ára valahol 30-50 milliárd forint lehet legfeljebb, ehhez képest

Mészárosék kilométerenként kb. 62 milliárd forintért fejlesztik a vasutat.

A projekt során Kelenföld vasútállomás és Ferencváros pályaudvar között építenek a meglévő két vágány mellé egy harmadik, illetve helyenként egy negyedik vágányt. Emellett Nádorkert és Közvágóhíd néven két új vasútállomást is létrehoznak, előbbit a XI. kerületben, a Mol-torony térségében, utóbbit pedig a IX. kerületben, a Soroksári út feletti hídszerkezeten.

A G7 cikkében a közel 340 milliárd forintos projektet összevetette más nagyvárosi vasúti fejlesztésekkel, és megállapították, a Déli Körvasút építési költségei olyan magasak, hogy

abból Bécsben főpályaudvart, Malmőben pedig városi vasúti alagutat fejlesztettek.

Mint írják, a bécsi Wien Hauptbahnhof projekt során összesen 970 millió eurót, azaz kb. 340 milliárd forintot költöttek a vasútállomásra és a kapcsolódó vasúti infrastruktúrára.

Ezért az összegért 50 hektáron építkeztek, 100 kilométer új vasúti sínt fektettek le, 8 kilométer új zajvédő falat építettek, 12 vágányon tudnak a személyvonatok közlekedni, és négy autószállító vonati peron is létesült. Illetve ebből a pénzből épült még egy 100 üzletes bevásárlóközpont, egy 630 autós mélygarázs és egy 11 állásos buszpályaudvar is.

A dél-svédországi Malmőben pedig Citytunneln néven építettek Svédország és Dánia közti tengerszoroson átívelő Öresund hídhoz kapcsolódó 6 kilométeres, kétvágányos vasúti alagutat és 11 kilométernyi kapcsolódó felszíni szakaszt. A több évig tartó építkezés pedig 300 milliárd forintnál is kevesebből jött ki.

A G7 több európai projekttel is összehasonlította a Déli Körvasút építési költségeit, ezekről bővebben itt olvashatsz.

(G7 nyomán)

Valódi Hírek