Kilométerenként kb. 62 milliárd forintért.
Bécsben főpályaudvar is kijött annyiból, mint amennyiért Mészáros Lőrinc pár kilométer vasutat fejleszt Budapesten – írja a G7.
A portál azt írja, az általuk megkérdezett közlekedési szakemberek sem akartak hinni a fülüknek, amikor a Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti vasúti vágányok bővítését közel
338 milliárdért nyerte el a Mészáros érdekeltségébe tartozó V-Híd Építő Zrt.
A név nélkül nyilatkozó szakértők szerint ugyanis egy ilyen munka ára valahol 30-50 milliárd forint lehet legfeljebb, ehhez képest
Mészárosék kilométerenként kb. 62 milliárd forintért fejlesztik a vasutat.
A projekt során Kelenföld vasútállomás és Ferencváros pályaudvar között építenek a meglévő két vágány mellé egy harmadik, illetve helyenként egy negyedik vágányt. Emellett Nádorkert és Közvágóhíd néven két új vasútállomást is létrehoznak, előbbit a XI. kerületben, a Mol-torony térségében, utóbbit pedig a IX. kerületben, a Soroksári út feletti hídszerkezeten.
A G7 cikkében a közel 340 milliárd forintos projektet összevetette más nagyvárosi vasúti fejlesztésekkel, és megállapították, a Déli Körvasút építési költségei olyan magasak, hogy
abból Bécsben főpályaudvart, Malmőben pedig városi vasúti alagutat fejlesztettek.
Mint írják, a bécsi Wien Hauptbahnhof projekt során összesen 970 millió eurót, azaz kb. 340 milliárd forintot költöttek a vasútállomásra és a kapcsolódó vasúti infrastruktúrára.
Ezért az összegért 50 hektáron építkeztek, 100 kilométer új vasúti sínt fektettek le, 8 kilométer új zajvédő falat építettek, 12 vágányon tudnak a személyvonatok közlekedni, és négy autószállító vonati peron is létesült. Illetve ebből a pénzből épült még egy 100 üzletes bevásárlóközpont, egy 630 autós mélygarázs és egy 11 állásos buszpályaudvar is.
A dél-svédországi Malmőben pedig Citytunneln néven építettek Svédország és Dánia közti tengerszoroson átívelő Öresund hídhoz kapcsolódó 6 kilométeres, kétvágányos vasúti alagutat és 11 kilométernyi kapcsolódó felszíni szakaszt. A több évig tartó építkezés pedig 300 milliárd forintnál is kevesebből jött ki.
A G7 több európai projekttel is összehasonlította a Déli Körvasút építési költségeit, ezekről bővebben itt olvashatsz.
(G7 nyomán)