Avagy: egy tiszavirágéletű magyar Facebook-oldal felemelkedése és bukása.
Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy nagy ígéretekkel és minimális szerverkapacitással indult el 2020 decemberében a Hundub nevű közösségi oldal, amelynek legfőbb célja a politikai cenzúra megszüntetése mellett
a Nagy-Magyarország-rajongók és a Facebookról kitiltottak egyesítése volt.
Az oldalt először három héttel indulás után érte egy komolyabb hackertámadás, amikor óránként 59 millió látogató bejelentkezésével akarták lefagyasztani azt.
Májusban viszont a Hundub teljesen elérhetetlenné vált, feltehetően pénzügyi problémák miatt. Augusztus 26-án, csütörtökön pedig a Népszava írta meg, hogy a közösségi oldal, amely iránt leginkább a kormánypárti sajtó és a Mi hazánk párt lelkesedett, ismét elérhetetlenné vált.
Az Mfor.hu most arról számolt be, az informatikai gondok mellett anyagi, számviteli téren sem lehet minden rendben az portált üzemeltető cégnél.
A lap szerint Hundub Kft. ugyanis a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) végrehajtás alatt állók listáján is szerepel.
A végrehajtási eljárás még az elején járhat, ezt ugyanis még nem rögzítették a társaság cégkivonatában.
Az Opten adatbázisa szerint a NAV a végrehajtási eljárás megindítását július 5-én tette közzé, néhány nappal korábban, július 2-án pedig a Hundub Kft. „áfa bevallást be nem nyújtó adózó” lett. Ezek alapján adja magát a feltételezés, miszerint a végrehajtás nem független az áfa-bevallás elmaradásától.
Az ezzel kapcsolatos információk adótitoknak minősülnek, ezért a NAV nem közöl több információt magánál a végrehajtás tényénél. Az viszont biztos, hogy az mfor.hu megkeresésére elmondták: „amennyiben valamely adózó a (…) közzétett listán szerepel, az adóvégrehajtást tényként kell kezelni”.
A Debrecenből működtetett oldal — aminek első felhasználói között ott volt Orbán Viktor is —
így alig fél év alatt egyetlen forint árbevételt sem szerzett, kiadásai miatt viszont végeredményben 3,6 millió forintos veszteséggel zárta 2020-at.
Pál Csaba, a Hundub ötletgazdáját és ügyvezető igazgatója korábban arról beszélt, az ötletgazdák pénzelik a felületet, később pedig reklámbevételekből szeretnék fenntartani magukat.
A több helyen is alapító-ügyvezetőként nyilatkozó Pálról ugyanakkor kiderült, hogy nem rendelkezik vállalkozói tapasztalattal vagy pénzügyi hátterrel, ahogy komolyabb üzleti sikereket sem halmozott fel eddig.
(mfor.hu nyomán)