Nem az egészségügy.
Az elmúlt ötven év legnagyobb fejlesztései várhatók a vasúti járműgyártás területén — mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter pénteken Vasváron a járműülés gyártással is foglalkozó Polgár Lakatos- és Gumiipari Kft. üzemcsarnokának megtekintése után.
A tárcavezető elmondta, a kormány várhatóan a jövő héten elfogadja azt a fejlesztési stratégiát amely a következő években az úgynevezett „vasúti gördülő állomány” jelentős növelését tartalmazza, terveik szerint összességében
2000 milliárd forint beruházást hajtanak végre ezen a területen.
A közlekedési infrastruktúrára hozzávetőleg 4000 milliárd forintot szán a kormány — közölte Palkovics már Zalaegerszegen, a Metrans vasúti-közúti konténertermináljának bejelentése kapcsán.
Palkovics László a német tulajdonú logisztikai cég 15,7 milliárd forint értékű zalaegerszegi beruházásával összefüggésben beszélt arról, hogy az Európai Unió elvárása szerint 2030-ig 30 százalékkal kell növelni, 2050-ig pedig a jelenleginek a duplájára kell bővíteni a vasúti árufuvarozást.
Ennek a célnak is megfelelve Magyarországon összesen mintegy 6000 milliárd forint értékű vasúti beruházást tervez a kormány. Ezzel nemcsak versenyképes, kényelmes és biztonságos vasúti infrastruktúrája lesz Magyarországnak, de előmozdítja a vasúthoz kapcsolódó ipari fejlesztéseket is — fogalmazott a miniszter.
Palkovics László kijelentette: a magyar vasúti járműgyártást szeretnék újra nemzetközileg elismert szintre emelni, ennek megfelelően alakítanák a vasúti szakemberek, mérnökök képzését is.
A miniszter hangsúlyozta, hogy a koronavírus-járvány nem rajzolta át a magyar gazdaság lehetséges kitörési pontjait, inkább megerősítette az eddig követett irány, a kormányzati intézkedések helyességét.
„A gazdaság jövője változatlanul magyar, high-tech és zöld”
— fogalmazott.
Ezeknek a kritériumoknak szavai szerint teljesen megfelel a vasvári Polgár Kft. is, amely egy 40 éves múltra visszatekintő családi vállalkozás, és hosszú ideje beszállítója a multinacionális autógyártó cégeknek és vasúttársaságoknak.
A vállalkozás mozdonyvezetői ülések után már a MÁV IC másodosztályú termes kocsijaihoz is gyárt utasüléseket, hamarosan pedig az első osztályú kocsikban utazók is megismerhetik termékeiket — fűzte hozzá.
Palkovics László szólt arról is, hogy 2021-ben a jelenleg közlekedő kilenc után akár tíz darabbal bővülhet a MÁV emeletes motorvonat flottája, a Stadler KISS típusú járművek karbantartását szolgáló szolnoki csarnokát tavasszal adhatja át a vasúttársaság, a 600 ülőhelyes kocsikból a tervezett ütemezés szerint
2022 végéig összesen 40 darabot szállít le a gyártó.
Felidézte, hogy a MÁV Zrt. és a MÁV-Start Zrt. vezetői január végén írtak alá együttműködési szándéknyilatkozatot Kína egyik legjelentősebb vasúti járművek tervezésével és gyártásával foglalkozó társaságával.
A CRRC Changchun céggel megkezdődött együttműködés célja a magyarországi regionális vasúti szolgáltatások innovatív fejlesztése — mondta a miniszter.